1 lutego 2016

Jakie elektro-narzędzia powinien mieć każdy majsterkowicz w swoim warsztacie cz.3/3

Niezbędne narzędzia w każdym warsztacie.Przed nami kolejna -ostatnia część elektronarzędzi dla naszego warsztatu. Ze względu na dużą ilość potrzebnych nam sprzętów musiałem podzielić elktro-zabawki na dwa osobne posty. Majsterkowicze- zapraszam do lektury - Jakie narzędzia powinniście mieć w swoim warsztacie cz.3/3.






Wyrzynarka - idealna do wycinania dowolnych wzorów, lini w drewnie, karton-gipsie, płytach, z blachą też daje radę ( choć bardzo rzadko mi się zdarza ją ciąć ) itd.itd.


Wyrzynarka Perfomrnace Power

Wyrzynarka Perfomrnace Power


Szlifierka kątowa - niezastąpiona do cięcia metalu, szlifowania - pozycja obowiązkowa n naszym warsztacie - jeśli jesteście przed zakupem- to polecam wybrać tą większą wersję z tarczą 125mm. 


Szlifierka kątowa, kątówka, 125mm


A tutaj jej starsza siostra - szlifierka z tarcza 230mm - doskonałą do szlifowania betonu, cięcia płyt chodnikowych , abażurów oraz konkretnych metali:


Szlifierka kątowa, kątówka, 230mm Modeco

Szlifierka kątowa, kątówka, 230mm


Piła do cięcia płytek - glazury, terakoty : wycinanie trudnych kształtów w płytce dzięki niej stały się przyjemnością. Bardzo lubię ten sprzęt. Chociaż do przecinania glazury na pół lepiej i szybciej radzi sobie klasyczna przecinarka z ostrzem.


Piła do płytek, glazury, terakoty  Modeco


Mini- szlifiereczka - bardzo fajny gadżecik- przydała się kilka razy w trudnych sytuacjach ( ciasne miejsca, delikatna obróbka, itp...)


Miniszlifierka

Miniszlifierka


Opalarka- mocniejsza siostra suszarki do włosów -  ułatwi nam usuwanie farby jak również pomoże w wyginaniu rur wod-kan z tworzywa sztucznego. Znajdzie również zastosowanie w odmrażaniu metalowych rur. Bardzo mi pomogła w rozgrzewaniu lepiku konserwującego podwozie samochodu oraz.... rozpalania grilla:) Dobrze jak posiada regulacje mocy nadmuchu/grzania. U mnie - 2 biegi.


Opalarka Verto

Opalarka Verto


Spawarka- cóż fajny sprzęcik- kilka razy udało mi się coś tam pospawać ( posmarkać właściwie ) używam ją bardzo rzadko- gdyż najzwyczajniej w świecie nie umiem spawać... może kiedyś się nauczę. Próbowałem swoich sił ze starą Astra, ale uświadomiłem sobie, że progi wstawiane przeze mnie trzymają się więcej na szpachli niż na spawach. Asterka trafiła na złom, a ja nie bawię się już w blacharza:) 


Migomat MIG 130F




Halogen - 1000W oświetlenia doskonale sprawdza się w remontach - pozwala idealnie wyszlifować gładzoną powierzchnie. Polecam przy tym ustawić strumień światła równolegle do szlifowanej ściany. Pięknie pokażą nam się wszystkie nierówności. Światło prostopadłe je tuszuje!


Halogen do remontów 1000W


Szlifierka Oscylacyjna - często pomaga mi w szlifowaniu gładzi - niestety nie mam jeszcze szlifierki ku temu przeznaczonej - tzw. żyrafy- ale to tylko kwestia czasu otóż przy ostatnim remoncie oznajmiłem mojej żonie, że ostatni raz macham po ścianie rękami i zajeżdżam kolejna oscylówkę... Tyle o gładzi - jej główne powołanie to szlifowanie drewna, metalu, itp..


Szlifierka oscylacyjna, oscylówka

Szlifierka oscylacyjna, oscylówka

Latarka - czasem dobrze jest coś zrobić z elektryką przy wyłączonych bezpiecznikach:)


Latarka


Czerwona latarka

To już trzecia ostatnia część narzędzi domowego naprawiacza:)
Już niedługo pofilozofujemy trochę na temat napraw, remontów oraz rozbierzemy na części pierwsze pewien dobrze znany nam sprzęt. 
Oto i jest! Rodzimy się majsterkowiczem czy wyrabiamy w sobie złotą rączkę "po drodze"? Majsterkowicze - lektura obowiązkowa:
Złota rączka czy wieczna psuja- małe rozważania na temat majsterkowania.


narzędzia majsterkowicza


Jeśli jeszcze nie czytałeś pierwszej części tego cyklu - zapraszam:

Jakie narzędzia powinny znaleźć się w warsztacie cz.1 ?



Oraz cześć druga:





Raz jeszcze zachęcam do komentowania i chwalenia się swoimi ulubionymi zabawkami.

30 komentarzy:

  1. Zdecydowanie, to większośc narzędzi które trzeba mieć, aby móc spokojnie myśleć o drobnych remontach, pracach domowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie- powinny wystarczyć choć może zgromadzenie ich na raz wiąże sie z większym wydatkiem, to na pewno się opłaca bo większość rzeczy w domu ogarniemy sami.

      Usuń
  2. Sam mam podobne narzędzia w swoim warsztacie. Podstawa to oczywiście dobra wkrętarka. Mam pytanie, jeśli polerujesz samochód to jakiego materiału używasz oraz pasty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak pisałem - częściej używam jej do nakładania wosku niż polerowania... Próbowałem swoich sił z karoserią, ale efekty były kiepskie. Najbardziej dała radę z matowymi reflektorami - najpierw delikatne papiery ścierne 1500-2000, a potem polerka z pasta Fercela G3 - wszystko na około zapaćkane, ale efekty był bardzo zadowalający.

      Usuń
  3. Do każdej ręcznej wyrzynarki czy szlifierki ja też nauczyłem się (niestety boleśnie), że warto zaopatrzyć się nawet w proste i najtańsze prowadnice. Niedawno uzupełniałem zapasy prowadnic fks 115 wolfcraft ze względu na zbliżający się sezon ogrodowy ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście fajne urządzenie, niestety do mojego majsterkowania nie wyobrażam sobie pracy wyrzynarki/szlifierki z pomocą prowadnic... a w dodatku ta cena...

      Usuń
  4. Ciekawe jest to, że opalarka formy Verto ma podobną żywotność jak Bosch, a jest o połowę tańsza ;)

    ps. co w tym poście robi zdjęcie samochodu marki Opel?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asterka na zdjęciu, to wynik mojej nieudanej próby zabawy w blacharza:)

      Usuń
  5. Zebrano tu całkiem pokaźną kolekcję ;) Nawet niektórych elementów u mnie brakuje mimo, że często majsterkuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z roku na rok trochę tego przybywa, ale przynajmniej pewniej się człowiek czuje biorąc się za naprawę bądź remont...

      Usuń
  6. Fakt - kolekcja jest pokaźna :) Szlifierka jest zdecydowanie niezbędna.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie posiadam tylu narzędzi :) Do majsterkowania wystarczy mi wkrętarka, wyrzynarka, latarka oraz zestaw kluczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydatny zestaw dla każdego majsterkowicza!

    OdpowiedzUsuń
  9. Polecam gorąco serwis www.luma.com.pl? To sklep internetowy, który oferuje profesjonalne części samochodowe. Warto zajrzeć!

    OdpowiedzUsuń
  10. No cała masa różnego rodzaju sprzętu, ale rzeczywiście każde z tych urządzeń jest potrzebne. U mnie jeszcze do tego spawarka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie to bardzo fajne narzędzia. Sam ostatnio uzupełniam moją kolekcję narzędzi i szukając odpowiednich natrafiłem na fajny sklep https://dlaelektrykow.pl/. Mają szeroki asortyment i fajne ceny. Jutro przyjdzie pierwsze zamówienie, nie mogę się doczekać

    OdpowiedzUsuń
  12. Szlifierka i wiertarko-wkrętarka to moim zdaniem duet, który każdy pan domu mieć powinien. Z ich pomocą można zdziałać prawdziwe cuda przy odrobinie wprawy, nie tylko podczas remontów, ale i codziennego majsterkowania.

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę się właśnie zaopatrzyć w dobrej jakości szlifierkę. Już tyle razy była mi potrzebna i musiałem się męczyć z obróbką ręczną, która jest znacznie bardziej czasochłonna i wymagająca niż maszynowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkoda Asterki, minuta ciszy dla niej :D ja tam jako ex migomatowiec sobie nie wyobrażam garażu bez spawarki, iskra wchodzi w krew :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawy wpis oraz dobrze sformułowane zestawienie. Jedyną rzeczą, której mi bardzo brakuje na liście to pasy bezkońcowe 75 x 2000. Dzięki nim szlifowanie jest o wiele łatwiejsze, dlatego też polecam je każdemu mojemu znajomemu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja w swoim przydomowym warsztacie też posiadam szereg narzędzi bez których nie wyobrażam sobie żadnego remontu. Sam niekiedy też pożyczam sąsiadom w potrzebie. Pozdrawiam was!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny zestaw stworzyłeś, a jak sprawdza ci się ta spawarka? Sam myślałem żeby ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się to podsumowanie. W sumie jest wszystko co potrzeba, aby wykonać np. spawanie konstrukcji stalowych, albo cięcie blach. Czyli taka skrzyneczka, którą każdy majsterkowicz potrzebuje. Też mam większość tych narzędzi u siebie. Dzięki za ten artykuł :)

    OdpowiedzUsuń
  19. My ostatnio zdecydowaliśmy się na bardziej oszczędne rozwiązanie i wybraliśmy panele fotowoltaiczne gniezno. Faktycznie sprawdzają się super, tym bardziej, że w końcu nie mamy wysokich rachunków

    OdpowiedzUsuń
  20. Przede wszystkim warto też pomyśleć o dobrej odzieży roboczej. Ja ostatnio kupiłem robocze buty zimowe i faktycznie zapewniają dobrą i komfortową pracę

    OdpowiedzUsuń
  21. Mój mąż właśnie myśli o tym by wziąć w leasing do swojej firmy nowy ciągnik rolniczy, a także inny potrzebny sprzęt. Właśnie natrafiliśmy na ciekawą ofertę, dodatkowo też firma bardzo angazuje się do zleceń klientów co jest również ważne

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo ciekawy wpis, warto zadbać o tego typu urządzenia w swoim domu! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jedno z lepszych rozwiązań, bardzo mi się podoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pistolet na klej na goraco i trytytki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)