21 lipca 2016

Jak wymienić olej i filtry w Opel Corsa D 1.2 ecotec?

Wymiana oleju i filtrów Opel Corsa D 1.2 EcotecDzisiaj kolejny serwis olejowy wraz z wymianą wszystkich filtrów. Nasza bohater - Opel Corsa D z silniczkiem 1.2 Twinport Ecotec. Jeśli przymierzasz się do wymiany oleju i filtrów ( olejowy,kabinowy, powietrza) i chciałbyś się przygotować do roboty, to zapraszam do lektury jak zrobić to krok po kroku.






Narzędzia :

  • Śrubokręt płaski, krzyżowy,
  • Klucz 19-tka,
  • Klucz- opaska do odkręcania obudowy filtra oleju - u mnie klucz łańcuchowy (10zł)
  • Kombinerki
  • Pojemnik na przepracowany olej
  • Odkurzacz,



Wymienione zostały następujące filtry ( oznaczenia Filtrona)

  • FILTR OLEJU OE 648/6  LUB 648 - SPRAWDŹ W SWOJEJ CORSIE - SĄ 2 RODZAJE (większy i mniejszy - 103mm lub 87mm)
  • FILTR POWIETRZA  AP 072/1
  • FILTR KABINOWY  K 1172 
1.FILTR OLEJU

Zaczniemy od spuszczenia oleju z silnika - odkręcamy korek wlewowy, wyciągamy bagnet i schodzimy pod Corsinkę - odkręcamy korek spustowy oleju ( znajduję się na spodzie misy olejowej), o ten:

korek spustowy oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Kiedy olej zacznie już tylko kapać - podkładamy miskę i bierzemy się za filtr oleju - zlokalizujemy go od góry niedaleko rurki w której siedzi bagnet. Ponieważ jest to wkład filtr, musimy tylko odkręcić pokrywkę jego obudowy, która wygląda tak 

obudowa filtra oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec

z uszczelką :

obudowa filtra oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec z uszczelką


Odkręcamy ją kluczem nasadowym lub kluczem do filtrów ( jak wygodniej) - jeśli nadal ciężko jest Ci ją zlokalizować :) to od dołu silnika zaznaczyłem gdzie jest obudowa filtra oleju,.

obudowa filtra oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec z uszczelką


Po wymianie wkładu filtra, skręcamy jego obudowę i zakręcamy korek spustowy :

zakręcony korek miy olejowej Opel Corsa

Pozostaje wlać olej - u mnie Elfik 5W30:

Wymiana oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Weszło troszkę ponad 3.5 litra :

Wymiana oleju Opel Corsa D 1.2 Ecotec
Dolewając kontrolujemy poziom oleju aby trzymał się miedzy min a max na bagnecie - dobrze zapalić auto i po zgaszeniu sprawdzić jeszcze raz poziom oleju - ewentualnie dolać.

Bagnet Opel Corsa D


2. FILTR POWIETRZA 

Znajduję się w obudowie po lewej stronie :

Obudowa Filtra powietrza Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Odkręcamy 4 śrubki zaznaczone na zdjęciu :

Obudowa Filtra powietrza Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Wysuwamy 3 zatrzaski z lewej strony :

Obudowa Filtra powietrza Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Wyjmujemy starego dziada i odkurzamy wewnątrz obudowę filtra:

Filtr powietrza Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Porównanie filtrów :

Filtr powietrza Opel Corsa D 1.2 Ecotec

Skręcamy obudowę w kolejności odwrotnej ( zatrzaski - > śruby )
Skręcamy obudowę filtra powietrza Corsa D

Gotowe :) 
Teraz czas na filtr kabinowy :

3. FILTR KABINOWY 

Troszkę zdziwiła mnie jego lokalizacja, ale w sumie dość łatwo go wymienić. 
Znajduję się z prawej strony obok nóg pasażera :
Kokpit Corsa D. Filtr Kabinowy

Odkręcamy dwie śrubki torx plastikowych osłon :

Śrubki do wymiany filtra kabinowego Corsa D

Śrubki do wymiany filtra kabinowego Corsa D

Filtr kabinowy siedzi za czarną plastikową zaślepką - uwalniamy ją z zatrzasku dolnego i delikatnie pchamy do góry:

Obudowa filtra kabinowego Corsa D

Z troszkę innej perspektywy widzimy stary wkład filtra : ( sorry za jakość zdj)
Obudowa filtra kabinowego Corsa D

Wyciągamy śmierdzioszka :)

Wymiana filtra kabinowego Opel Corsa D

Porównanie stary, nowy :

Wymiana filtra kabinowego Opel Corsa D

Wkładamy nowy ( trochę się z tym namęczycie - zanim go włożycie, trochę go obróćcie ), wkładamy czarny zatrzask i skręcamy plastiki :

Śrubki filtra kabinowego Corsa D


 B R A W O -  można cieszyć się za samodzielnej roboty przy naszej kochanej Corsie - pozostaje tylko zapisać karteczkę wymiany oleju ( dostałem razem z filtrami) :


Nalepka wymiany oleju Opel Corsa D

Powiesić gdzieś w silniku ( najlepiej koło akumulatora) :

Nalepka wymiany oleju Opel Corsa D

I gotowe moi kochani:

Silnik Opel Corsa D 1.2 Ecotec


Możemy dalej połykać kilometry naszą  Corsinką na świeżutkim oleju. Pochwal się w komentarzu jak Ci poszło:) Myślę, że dobrze, wymiana oleju, filtra oleju, kabinowego, powietrza to prosta sprawa, generalnie Corsa to jeszcze mega wdzięczne autko w naprawie :)

Następnym razem zajmiemy się wymianą termostatu w VW, a potem wrócimy na remontowe tory i poskromimy panele podłogowe:)
Tymczasem ostatnio na blogu :

Wymiana oleju w Volkswagenowskim 1.9TDI. Skoda Superb:


http://naprawto.blogspot.com/2016/02/jak-wymienic-olej-w-silniku-19-tdi.html

Oraz charczące w drzwiach  głośniki samochodowe. Wymiana na nowe - Volkswagen Passat


http://naprawto.blogspot.com/2016/02/jak-wymienic-seryjne-gosniki-w-drzwiach.html



www.naprawto.blogspot.comPo więcej ciekawych porad zapraszam na stronę główną.

44 komentarze:

  1. Czy nie wymieniałeś na nową uszczelki pod korkiem spustowym oleju? W ASO zawsze mi ją wymieniali.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wymieniłem jej- usczelka była bez skazy i bez problemu się dobrze sprawuje, jeśli chcesz to wymień ja u siebie- koszty groszowe, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam.
    Po wymianie przy odpalaniu przez 2s pojawia się metaliczny dzwiek.
    Pytanie czy można to jakoś uniknąć? np. wlewając troche oleju do filtra przed montażem.
    Czy tez tak musi być.

    OdpowiedzUsuń
  4. Do tego silnika co na zdjęciu wchodzi 4l oleju, lepiej trzymać górny stan dla żywotności rozrządu.

    A żeby wymienić filtr pyłkowy bez takich męczarni :) nalezy wymontować schowek ktory jest przykręcony tylko na 4 srubkach ;) oraz nawiew na nogi ktory trzyma się na jednej spince.
    I wtedy to przyjemność:)
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest dedykowany olej. Norma dexos2 producent dowolny.

      Usuń
  5. Śwoetmy poradnik, osobą takim jak Ja ratujesz życie i pozwalasz zaoszczędzić sporo pieniędzy :) Chętnie obejrzałbym jeszcze kilka twoich poradników związanych z samochodami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za dobre słowa:) Na pewno przy samochodach jeszcze podłubię także może coś się na przyszłość przyda.

      Usuń
  6. Po pierwsze ten silnik to nie Twinport, tu niema klapek

    OdpowiedzUsuń
  7. W ekotecach olej powinno wymieniaś się częściej, zwłaszcza jeśli jest instalacja gazowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. W kwestii sprzedaży samochodów najlepiej sprawdza się skup aut Warszawa. Firma ta oferuje odkupienie starego samochodu i wypłacenie potrzebnej gotówki. Wszystko bardzo sprawnie
    Skup aut Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeżeli chodzi o filtr kabinowy to nie trzeba nic odkręcac po prostu zdjąć zaślepka, wyciągnąć stary filtr i włożyć nowy, można trochę nim kombinować Góra dół jak włożyć, pierwszy raz zmieniałem i zajęło to max 5 minut. Corsa d 1.2 z12xep

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja polecam www.filtry.pomorze.pl - najlepsze filtry do wody!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dobry wpis szczególnie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z samochodem. Umiejętność wykonania takich czynności to podstawa i warto je znać niż od razu biec do mechanika. Warto zostawić pieniądze jak zacznie się dziać coś poważniejszego i tu zaczyna się moja rola. Z małego warsztatu kilka lat temu już nie ma śladu. Rozwinąłem skrzydła i zatrudniłem pracowników. Ostatnio zacząłem też stawiać na fachowe narzędzia takie jak profesjonalna spawarka https://www.dowarsztatu.com/product-pol-946-Spawarka-INWERTOROWA-OPTIMA-TIG-MMA-200A.html Początkowo nie byłem przekonany, ale teraz widzę sporą różnicę i naszej pracy. Jednak dobry sprzęt to podstawa!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super że zrobiłeś taki poradnik bo też wolę sobię przed zimą wymienić olej i filtry żeby wszystko pasowało i nie było problemów zimą. Lepiej teraz zadbać o to auto niż potem mieć problem zimą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Najwyższa jakość powietrza? Ja już mam, ty też możesz dzięki kuna system - polecam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny poradnik. Wszystko co należy wiedzieć wymieniając olej w jednym miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzięki tak obrazowym i szczegółowym wskazówkom, każdy sobie poradzi z wymianą oleju i filtrów

    OdpowiedzUsuń
  16. zabrakło jednak równie ważnego filtra jakim jest filtr paliwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w następnej wymianie już go uwzględniłem:) pozdrawiam

      Usuń
  17. Niestety ja się nie znam na naprawach samochodów i jeśli coś mi się przytrafi to wtedy wzywam pomoc drogową. Nawet niedawno w artykule https://www.wyznacz-trase.pl/news/holowanie-auta-bezpieczenstwo-jest-podstawa-289 czytałam co nieco na temat holowania auta i jak należy zrobić to w bezpieczny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  18. W sumie gdy dużo jeździmy autem to na pewno każdy z nas chce, aby jego auto było sprawne. Moje niestety takie nie jest i często kończę u mechanika. Dlatego jak dla mnie ważną sprawą jest posiadanie kontaktu do pomocy drogowej https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/ która za każdym razem bardzo szybko jest w stanie nas zholować.

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie bardzo fajna sprawa i muszę przyznać, że jeśli chodzi o mnie to jak najbardziej na pewno warto jest to wiedzieć. Właśnie dlatego ja jestem zdania, że również ciekawie na stronie https://kioskpolis.pl/ubezpieczenie-wypadkowe-auto-casco/ wytłumaczono czym jest autocasco wypadkowe.

    OdpowiedzUsuń
  20. Niestety ja się takimi rzeczami nie zajmuję i za każdym razem zlecam je mechanikowi. Muszę przyznać, że bardzo fajną sprawą jest na pewno korzystanie z dobrego warsztatu blacharskiego jak https://autowacholc.pl/ w momencie gdy nasze auto ulegnie kolizji lub trzeba je naprawić.

    OdpowiedzUsuń
  21. Faktycznie takie rzeczy można zrobić samodzielnie i raczej nie ma z tym większej filozofii. Jednak gdy mamy poważniejszą awarię auta to wtedy pomoc drogowa https://eurohol.pl/ może okazać się bardzo pomocna.

    OdpowiedzUsuń
  22. Akurat tak się składa, że ja również niestety samodzielnie takich napraw nie dokonuję i zawsze jak coś to jadę do zaprzyjaźnionego warsztatu. Cieszy mnie to, że jak auto nie chciało się uruchomić to wtedy pomoc drogowa https://wawa-hol.pl/ bez problemów mnie odholowała do serwisu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Oczywiście takie rzeczy przede wszystkim powinno się wykonywać u mechanika i ja również to właśnie robię regularnie. Jestem również przekonany, że świetną sprawą jest zawsze mieć kontakt do pomocy drogowej. Jak mi auto się zepsuło w trasie to wtedy https://pomocdrogowagdynia.pl/ pojawili się błyskawicznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  25. Tak naprawdę to ogólnie dbanie o nasze auto jest czymś ważnym i ja również jestem zdania, że bardzo fajną sprawą jest to aby wiedzieć jak najwięcej co robić w sytuacjach awaryjnych. Ja najczęściej wtedy dzwonię po pomoc drogową https://holowanie.i-poznan.pl/ gdyż wiem, że oni mnie nigdy nie zawiodą.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  27. Niestety na samych naprawach mechanicznych ja się nie znam więc także ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć w tym temacie. W każdym razie jak mój samochód przestaje jechać to wtedy dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ i myślę, że ten wybór jest bardzo dobry.

    OdpowiedzUsuń
  28. Samodzielnie ja się raczej napraw nie podejmuję i wiem, że niestety są takie sytuacje, że nasze auto może nagle się zatrzymać. Właśnie dlatego jak coś ja wzywam zawsze pomoc drogową https://pomocdrogowa.olsztyn.pl/ i wiem, że to jest doskonała opcja.

    OdpowiedzUsuń
  29. Jeśli chcecie być na bieżąco z wydarzeniami moto to polecam ten portal motoryzacyjny https://rajdkolobrzeski.pl/udany-debiut-mustanga-na-rynku-europejskim-auto-cieszy-sie-duza-popularnoscia/ Znajdziecie tam wiele ciekawych artykułów m.in z najpopularniejszymi autami w Europie :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  31. Gdy natomiast chodzi o mnie to ja byłam bardzo zadowolona z faktu, że udało mi się znaleźć firmę oferującą skup aut pofirmowych i poleasingowych. Wiem, że jak coś dobrze jest skontaktować się z https://kasacja-warszawa.pl/skup-aut-pofirmowych-i-poleasingowych/ i ja tak bardzo często robię.

    OdpowiedzUsuń
  32. W sumie ja się na samej mechanice niestety nie znam, ale za to chcę powiedzieć, że bardzo istotną opcją jest to aby wiedzieć czy nasze auto jest sprawne. W razie jakiejkolwiek awarii zdecydowanie dobrze jest wezwać pomoc drogową https://www.pomocdrogowalublin.pl/ i ja polecam wam takie rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Bezpieczeństwo na drodze jest priorytetem, dlatego warto znać sprawdzoną firmę pomocy drogowej. Na stronie http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ znajdziesz usługi pomocy drogowej w Poznaniu, które są dostępne w razie awarii czy wypadku. Kliknij w link i miej pewność, że masz wsparcie w trudnych sytuacjach.

    OdpowiedzUsuń
  34. Chętnie skorzystam z tych wskazówek.

    OdpowiedzUsuń
  35. Nawet jak mi się wydaje że nie wiem, a po przeczytaniu Twojego wpisu już wiem, że wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Fajnie krok po kroku wyjaśnione.. pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  37. Gdy zdałem sobie sprawę, że nadszedł czas na pożegnanie się z moim starym samochodem, nie byłem pewien, gdzie się zwrócić. https://zlomujemy24h.pl/ udzielił mi wszystkich potrzebnych informacji i wsparcia. Szybki odbiór, uczciwa wycena i profesjonalna obsługa sprawiły, że czułem się komfortowo na każdym etapie procesu. Polecam tę firmę każdemu, kto szuka niezawodnej stacji demontażu pojazdów.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)