4 kwietnia 2015

Jak zamontować oświetlenie w szafie ubraniowej. Szafa cz.2

Montaż oświetlenia w szafieDzisiaj druga część zmian w szafie. Tym razem pokaże Wam jak zamontowałem oświetlenie w naszej szafie. Jeśli jeszcze tego nie zrobiliście lub zastanawiacie się nad sensem, to uwierzcie -warto. Po pierwsze nasza druga połówka nie budzi nas ostrym światłem szukając ubrania do praca, po drugie wygląda to bardzo ładnie. Zapraszam do lektury...












W poprzedniej części opisywałem jak zrobić więcej miejsca na wieszaki ...





... a dzisiaj pokaże jak w prosty sposób zrobiłem oświetlenie wnętrza szafy.

Czas pracy : 1 godzina

Co będzie nam potrzebne : 
- lutownica
- obcęgi
- nóż
- tytrytki (zipy, paski ściągające) 
- pistolet do kleju na gorąco
- trochę przewodu
- taśma izolacyjna
- pasek LED ( został mi po remoncie)
- włącznik
- taśma dwustronnie klejąca
- i zasilanie ~12V  albo z sieci przez transformatorek albo tak jak w moim przypadku akumulatorek z dwóch baterii 4,5V - zda to bez problemu egzamin, gdyż LED-y będą świeciły się raptem kilka minut dziennie...


Narzędzia potrzebne do zamontowania oświetlenia w szafie

Najpierw zająłem się bateriami :



Złączyłem je za pomocą tytrytek, tak aby minus jednej i plus drugiej były obok siebie:



Następnie obrobiłem kawałek pierwszego z brzegu przewodu i wziąłem się za lutowanie  + i - oddzielnych baterii...



... robiąc z nich akumulatorek 9V, który bez problemu uciągnie ok 1.5m paska LED :



Zalałem klejem na gorąco ( w sumie, to moja fanaberia, ale jestem chory jak nie zaleje klejem moich lutów ):



Teraz dolutujemy przewody zasilające i temat budowy akumulatorka skończony ( oczywiście tu też napaćkałem trochę kleju) :




Teraz przyszedł czas na szafę- wiercimy otwory na kable :



Chowamy akumulatorek w najciemniejszym, najmroczniejszym i najrzadziej odwiedzanym zakątku naszej szafy : 



Przeciągamy taśmę LED przez wcześniej przygotowane otwory i przymierzamy ją...


Odcinamy nadmiar taśmy w wyznaczonym miejscu ( co 5cm) i wyciągamy ją do przylutowania przewodów:



Lutowanie przewodów do taśmy strasznie kiepsko mi idzie - lut w ogóle mi się nie trzyma, ale za setną próbą- UDAŁO SIĘ! :



Przymierzamy ponownie taśmę i jeśli wszystko jest okey- przyklejamy ją do szafy :



Czas na włącznik - rozkręćmy go i połączmy kable od akumulatorka i taśmy :



Po skręceniu - przyklejamy go na bocznej ścianie szafy ( może nie wygląda on super-estetycznie, ale i tak będzie przykryty koszulą ) :




Nawet go nie widać więc się nim nie przejmujemy :



Pozostaje po sobie posprzątać i cieszyć się z efektu końcowego :





W prosty sposób uzyskaliśmy fajnie oświetloną garderobę. Myślę, że przekonałem Was do małej przeróbki w swojej szafie:)




Następna porada - wymiana palników ksenonowych, żarówek w VW Passat B5 FL.




Po więcej ciekawych porad zapraszam na stronę główną.

Pozdrawiam:)

32 komentarze:

  1. Mnie przekonałeś na pewno, teraz ja muszę przekonać swego partnera, by zamontował i oświetlenie w szafie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rozwiązanie. Chyba zbiorę się w sobie i zrobię to w szafie mojej Ukochanej. Zapewne będzie zachwycona ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam- chwila roboty, tania modernizacja, a efekt całkiem fajny... Acha prakteczność! Jak najbardziej praktyczna sprawa- zwlaszcza rano, kiedy przed pracą , nie swiecimy sobie głównym światłem '' po gałach'' szukając ostatniej w miarę wyprasowanej koszuli:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda to niesamowicie pięknie i estetycznie :) Świetne rozwiązanie, mam nadzieję, że i u mnie niedługo takie oświetlenie będzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oświetlenie w szafie to super sprawa, a jeszcze jak się je samemu wykona to dopiera ma się satysfakcję.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze raz gorąco polecam i zachęcam Was do tej małej przeróbki - a dla tych, którzy zdecydują się tak jak ja, na zasilanie z baterii, to mam dobrą wiadomość - otóż mija 4 miesiąc od założenia LED-ów, są używane codziennie ( po kilka minut oczywiście), a prądu nadal nie brakuje...
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny efekt, montaż taśmy LED nie jest trudny, więc można się pokusić o zainstalowanie jej w garderobie bądź innym pomieszczeniu. Pomysłów nie brakuje, wystarczy jedynie trochę chęci.

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam, dzięki za świetny pomysł. Od dłuższego czasu już denerwowało mnie (i moją dziewczynę) również, kiedy mieliśmy do pracy na różne godziny i siłą rzeczy jedno z nas budziło drugie zbierając się, szukając rzeczy albo zapalając światło. Dobry pro tip. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pomysł jest fajny, chociaż możnaby jeszcze powalczyć o nieco bardziej estetyczne wykonanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej - dla większych estetów można jakoś ładniej uporządkować kable oraz schować włącznik(albo pokusić się o jakieś automatyczne włączanie - czujnik ruchu czy coś w tym stylu), pozdrawiam

      Usuń
  10. Ciekawe zastosowanie taśmy ledowej. Dało bardzo nowoczesny efekt muszę przyznać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No efekt rzeczywiście nawet spoko choć jak w komentarzu powyżej mogłem troche bardziej przyłożyć się do eatetyki z tym przyciskiem-ale nic straconego pokaże Wam w niedalekiej przyszłości montaż oswietlenia w meblach kuchennychi tam będzie pedentycznie level expert:)

      Usuń
  11. Świetny efekt! Wystarczy tak niewiele, by urozmaicić wygląd garderoby/sypialni czy innego pokoju ;) brawo za kreatywność, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne rozwiązanie, małym kosztem można ciekawy lifting szafy zrobić. Spodobało mi się to, zabieram się do kupienia potrzebnych rzeczy i do roboty. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie szafa juz oswietlona ledami, wyglada to super, zona bardzo zadowolona. Pasek LED zamowilem na https://ledzik.pl/, szybka wysylka i mila obsluga - szczerze polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładna barwa tych świateł, nie męczą one oczu, są łagodniejsze. Doświetlają jednak równie dobrze jak zwykłe żarówki. Na stronie wwwdlaelektrykow.pl są teraz w przystępnej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  15. ale super to wygląda. Chyba będę musiał u siebie spróbować coś takiego zamontować!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale genialne rozwiązanie :) Sama o tym nigdy nie pomyślałam, ale mogłoby mi się to przydać. U mnie wszystkimi takimi sprawami zajmuje się mąż, więc o nic nie muszę się martwić. Fajne rzeczy mają na https://www.asaj.pl/listwy-zaciskowe Sprawdźcie, bo może się Wam to przydać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Oświetlenie w szafie z ubraniami to bardzo przydatna funkcja, która na pewno się przyda. Wykorzystam powyższe porady u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  19. Na pewno jest to pewne rozwiązanie, ale moim zdaniem najlepiej sprawdzi się oświetlenie LED. Wystarczy mieć do tego odpowiedni zasilacz LED meblowy https://sklep.neonica.pl/zasilacze-led-pos-meblowe i bez większego problemu całość oświetlenia będzie działała.

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie najlepszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z taśm LED, które mają bardzo szerokie zastosowanie. Jak ja również czytałam w https://www.dekoportal.pl/artykuly/lazienka/lazienka-porady/tasmy-led-w-lazience-co-wybrac#5 to jak najbardziej taśma LED w łazience to fajne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Moim zdaniem nawet w takich miejscach najlepiej sprawdzi się taśma LED, która w końcu jest dość uniwersalna. Polecam każdemu przeczytanie wpisu https://operacjadom.pl/jaka-tasma-led-do-podswietlenia-sufitu/ w którym ciekawie opisano to jak właśnie taśmę LED należy wykorzystać do oświetlenia sufitu.

    OdpowiedzUsuń
  22. Moim zdaniem na pewno w takim rozwiązaniu sprawdzą się lampy typu LED i w sumie je można na dzień dzisiejszy montować dosłownie wszędzie. Ja również niedawno czytałem na stronie https://domowe-abc.pl/jak-zabezpieczyc-ledy-przed-przepieciami/ jak takie oświetlenie LED właściwie zabezpieczyć przed przepięciami.

    OdpowiedzUsuń
  23. fajny blog! będe częściej tu zaglądać

    OdpowiedzUsuń
  24. Wpis jak najbardziej przydatny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)