22 stycznia 2016

Jakie narzędzia powinny znaleźć się w warsztacie każdego majsterkowicza cz.1/3

http://naprawto.blogspot.com/2016/01/jakie-narzedzia-powinny-znalezc-sie-w.htmlKażdy domorosły majsterkowicz wie, że bez chęci i narzędzi same usterki się nie naprawią. Co jeśli intencje mamy dobre i jesteśmy nastawieni na usunięcie usterki lub drobny remont, ale poza tym nie posiadamy nic więcej? Cóż.. Trzeba troszeczkę zainwestować w kilka narzędzi. Nie obawiaj się - w dzisiejszych czasach półki sklepowe uginają się od ciężaru tanich narzędzi, które z pewnością wystarczą na dobry początek przygody z majsterkowaniem. Postaram się przedstawić jakie podstawowe narzędzia powinny znajdować się w posiadaniu każdej złotej rączki:)







Bardzo chciałem posegregować narzędzia, które przedstawić na początek, jakie później, co bardziej przydatne, co mniej, ale w sumie korzystam ze wszystkich i trudno mi je posegregować wg potrzeb. Zatem z lekkim chaosem oto moja lista narzędzi, które powinny znaleźć się w każdym domowym warsztacie:

W tej części zaczniemy od narzędzi bardziej "analogowych", więc tytuł powinien bardziej brzmieć - jakie narzędzia ręczne powinien mieć każdy majsterkowicz : 

 - komplet wkrętów, bez tego ani rusz- w domu zawsze znajdzie się coś do dokręcenia


Wkręty, śrubokręty, wkrętaki



- szczypce, kombinerki, obcęgi- nie trzeba tłumaczyć, 

Kombinerki, szczypce,


- młotek - też obejdzie się bez większych opisów, choć mam pewną ciekawostkę, otóż uczono mnie że właściwa nazwa tego narzędzia to pulsownik indukcyjny :)


młotek

młotek

- młotek gumowy ( do glazury)


młotek gumowy

- dłuto/ podbijak




- komplet kluczy płaskich oraz  z grzechotką, nasadki czasem bardzo ułatwiają pracę, u mnie w warsztacie komplet niskobudżetowy ( w domu zdaje egzamin) :


Klucze płasko-oczkowe

klucze płaskie-oczkowe

tani zestaw kluczy nasadowych z grzechotką

tani zestaw narzędzi nasadowych z grzechotką i kluczami płaskimi


oraz zestaw do cięższej pracy ( głównie przy samochodzie):


zestaw kluczy Stanley

zestaw kluczy nasadowych Stanley



- okulary ochronne - na prawdę lubię je mieć na sobie przy większości prac, kiedyś miałem to gdzieś, ale wystarczyło kilka kilo kurzu, gładzi, drzazg, opiłków i innego świństwa na moich oczach aż zrozumiałem że może warto je nosić. Tu wersja ze światełkami :

okulary ochronne BHP ze światełkiem

okulary ochronne BHP ze światełkiem LED\


oraz typowo do szlifowania :


okulary ochronne pełne BHP

- zestaw narzędzi 


zestaw narzędzi Dexter

- imbusiki, zestaw nasadek torx


klucze imbusowe, imbusiki

klucze oczkowe torx


- metr, miarka zwijana- bez tego ani rusz


metr, miarka zwijana

- kątomierz - wbrew pozorom bardzo przydatne narzędzie 


kątomierz


- poziomnica oraz duża poziomnica, łata murarska - idealna do odcięcia długiej linii 


łata murarska 250cm

- ściskacze 


ściskacze, ściski, zaciski stolarskie

- ostrze,  nóż introligatorski lub po prostu nóż do tapet


ostrze, nóż do tapet, nóż introligatorski


- ołówki, markery, i inne kreślacze :


markery, kreślacze, ołówki


- klucze nastawne, francuzy, z blokadą- jedne do hydrauliki, a blokujące bardzo przydatne do wstępnego chwycenia nakrętki, śruby i przyłożenia się do odkręcenia 

klucze nastawne, francuz

klucze nastawne, francuz


- probówka / tester fazy- zwał jak zwał- najważniejsze narzędzie jeśli działamy coś z podstawową elektryką- gniazdko, włącznik, itp...


probówka, miernik napięcia


- piłka do metalu- warto dokupić kilka zapasowych brzeszczotów

brzeszczot, piłka do metalu

- pilniki do drewna, metalu 


pilnik do drewna, metalu

 wyciskacz do tub (silikony, kleje, akryle, itd...) - tu akurat warto zainwestować trochę więcej ~30zł i kupić trochę lepszy, wiem co piszę - bo zajechałem już kilka tych najtańszych, a zawsze się coś w nich psuła w najmniej oczekiwanym momencie  

wyciskacz do tub, kleju, akrylu

- dłutka 

dłutka do drewna, dłutadłutka do drewna, dłuta


- szczypce do zdejmowania pierścieni Segera 


szczypce do pierścieni Segera


-rozpierak - bardzo potrzebny do podtrzymania płyty karton-gips przed ich  przykręceniem 


rozpierak

- nitownica


nitownica Drel

- narzędzia remontowe : packi, szpachelki, wałki, itd..


packi, szpachelki

packi, szpachelki

packa do szlifowania szpachli

kielnia

wałki, pędzle itp


- otwornice do drewna, betonu, glazury 

otwornice do drewna, betonu, glazury

- przecinarka do glazury 

Przecinarka do glazury

-pistolet do pianki 

pistolet do pianki montażowej

- ostrze, sekatory do blachy, profili karton-gips 


sekator do blachy

- przecinak do drutu, prętów


sekator do blachy

Te kilka ręcznych narzędzi pozwoli nam już trochę ogarnąć zepsuty świat :) i zmieniać go na lepszy. W następnym opisie przybliżę Wam podstawowe elektronarzędzia, które musicie mieć w swoim domowym warsztacie.
Część druga już jest!
Jakie elektronarzędzia powinien mieć każdy majsterkowicz w swoim warsztacie cz 2/3



Jeśli zaczynasz przygodę z warsztatem - poczytaj od czego zacząć i jak powinien wyglądać. Lektura obowiązkowa po skompletowaniu narzędzi.



Warto również opisać narzędzia i nadać im etykiety przez co zwiększymy estetykę naszego warsztaciku. Na prawdę dobre rozwiązanie pozwalające wrócić narzędziu na swoje miejsce.




Po więcej ciekawych artykułów zapraszam na stronę główną.

Zapraszam również do komentowania - jakie "zabawki" Tobie przydają się najbardziej? Czy są narzędzia bez których nie możesz się obejść?

32 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zestaw kluczy i śrubokręt to zdecydowanie podstawa każdego warsztatu.

      Usuń
    2. Bardzo dobry post, uważam ponadto, że jak kupować narzędzia, to tylko takie, które posłużą nam jak najdłużej. Warto też zainteresować się porządnymi akcesoriami do narzędzi, takimi jak np. wiertła. Jeśli ktoś jest średnio zorientowany w temacie, to polecam poczytać na ten temat tutaj https://abcporady.pl/akcesoria-do-elektronarzedzi-ktore-najczesciej-uzywamy/ , im więcej się we, tym łatwiej i szybciej przebiega remont!

      Usuń
  2. Rzeczywiście podajesz tutaj fajny zestaw podstawowych narzędzi. Ja posiadam podobną skrzynkę (kupiłem jako komplet, dosyć tanio w RG Narzędzia), ale dodałem do tego troszkę elektromaszyn typu prosta wkrętarka boscha czy piłka automatyczna. Przydaje się w wielu naprawach w domu, nie trzeba wołać speców, a z nimi to teraz pożal się boże...

    OdpowiedzUsuń
  3. Konkretny i rzetelny wpis.Bardzo ucieszył mnie widok okularów ochronnych bezpieczeństwo przy pracy to dla mnie podstawa, takim zestawem narzędzi już można zmajstrować praktycznie wszystko. Ja gdy remontowałem swój mały warsztacik, od tak postanowiłem odwiedzić sklep ze sprzętem milwaukee. Nigdy na oczy nie widziałem tyle dobra narzędziowego i tak jak myślałem wyszedłem z kolejnym sprzętem do kolekcji :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej ciekawy wpis! Mega rzetelny i taki laik jak ja wie już jakie narzędzia powinien mieć każdy mężczyzna w swoim domowym zaciszu

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo rozbudowane zestawienie, na pewno każdy znajdzie coś dla siebie

    OdpowiedzUsuń
  6. W moim warsztacie znajdują się oprócz powyższych narzędzi dwie sprężarki powietrza oraz spawarka MMA. Do majsterkowania nadają się jak znalazł!

    OdpowiedzUsuń
  7. krótko i na temat :) Ja większość swoich narzędzi kupuje mytools.sklep.pl bardzo przystępne ceny jakość narzędzi też dobra. więc z czystym sumieniem mogę polecić

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobre zestawienie, szukałem jakiego narzędzia, którego nie ma w zestawieniu, ale nic nie znalazłem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko co wymienione mam, ale nawet znajdzie się u mnie trochę więcej np. lutownica. Wydaje mi się, że to też takie podstawowe narzędzie. Jednak w odróżnieniu od np. kluczy trzeba ostrożnie obchodzić się ze sprzętem. Przede wszystkim musi być sprawdzony, nie kupuje się na bazarkach. Można poza tym o tym poczytać tutaj http://ekspert-budowlany.pl/bhp-spawania-i-lutowania-podstawy/ . Ważną kwestią też są preparaty chemiczne, ja stosuję takie o jak najniższej toksyczności dzięki czemu mogę przechowywać bardzo długo

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo pomocny artykuł, dobre zestawienie narzędzi

    OdpowiedzUsuń
  11. Srubokręty, młotki, klucze to takie elementy bez których w ogólnie nie ma warsztatu. Przecież nie da się nic zrobić bez takiego podstawowego wyposażenia. To jak praca w biurze bez długopisu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie bardzo pomocna i moim zdaniem niezbędna jest też drabina. Przekonałem się o tym, gdy sam kupiłem sobie drabinę budowlaną na stronie https://www.arad.pl/rusztowania-przejezdne-krause-,g33.html do wykończenia ścian w moim domu

    OdpowiedzUsuń
  13. Oczywiście potrzebne są również młotki, którymi można naprawić dosłownie wszystko, dlatego warto mieć kilka w swojej kolekcji, bo jak wiadomo, czasem każdy młotek służy do czegoś innego, a nie są to też oczywiście drogie narzędzia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystkie wymienione powyższej narzędzia są potrzebne w każdym warsztacie, ale myślę, że bardzo przydatne mogą być również różnego typu elektronarzędzia np. wiertarka, wkrętarka ściągacz izolacji itp.

    OdpowiedzUsuń
  15. Prawdziwa złota rączka w domu to skarb. Jednak, aby dokonać większości napraw, trzeba najpierw zadbać o odpowiednie wyposażanie warsztatu.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szok! Aż mi się przypomniały lata 90 kiedy to mój tata przywiózł z Niemiec m in taki chiński zestaw jak tutaj z grzechotką! Oczywiście wtedy jak mi to pokazywał to patrzyłem z nabożnym szacunkiem jak na cud techniki. :-p Oczywiście przez te 3 dekady grzechotkę popsułem szczypce zajechałem ale nasadek z tego zestawu używam dalej!

    OdpowiedzUsuń
  17. Sprawdźcie sobie też ofertę: https://jedmar.pl Wielokrotnie korzystałam z oferty tego sklepu i muszę przyznać, ze mają asortyment bardzo wysokiej jakości.

    OdpowiedzUsuń
  18. Z takich podstawowych rzeczy - na pewno zestaw kluczy płasko oczkowych powinien być pod ręką. Poza tym wszelkie wkrętaki, klucze imbusowe czy grzechotka z kompletem końcówek. Wtedy większość typowych usterek niestraszna.

    OdpowiedzUsuń

  19. Skręciłem nią już sporą ilość szafek, wywierciła kilkadziesiąt otworów w drewnie i w metalu, w dalszym ciągu działa bez zarzutów. Jeśli pytasz o Erbauer i co to za firma... mimo, że nie jest aż tak znana jak przykładowo kochany przez wszystkich Bosch, to sprzęt jest solidny i wygodny w użytkowaniu 😎 😎 😎
    https://efakty24.pl/narzedzia-marki-erbauer-hit-czy-kit-sprawdzamy-opinie/

    OdpowiedzUsuń
  20. Skręciłem nią już sporą ilość szafek, wywierciła kilkadziesiąt otworów w drewnie i w metalu, w dalszym ciągu działa bez zarzutów. Jeśli pytasz o Erbauer i co to za firma sprawdza wpis erbauer narzędzia.. mimo, że nie jest aż tak znana jak przykładowo kochany przez wszystkich Bosch, to sprzęt jest solidny i wygodny w użytkowaniu �� �� ��

    OdpowiedzUsuń
  21. Duży wybór narzędzi można znaleźć na stronie SPIDWELD.

    OdpowiedzUsuń
  22. Autor wymienił chyba wszystkie narzędzia prawdziwego majsterkowicza :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo pokaźna kolekcja narzędzi, sam mam spora, ale do twojej trochę mi brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo fajny zestaw narzędzi, większość prac można z nimi robić.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo ciekawy wpis. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. A gdzie kupujecie narzędzia? Macie może jakiś sprawdzony zaufany sklep? Ja ostatnio wszystko zamawiam z https://narzedzia-esklep.pl/fajkowe-c218 i jestem bardzo zadowolony

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)