22 lipca 2016

Jak wymienić termostat w 1.8t na przykładzie autka Volkswagen Passat?

Wymiana termostatu w 1.8T AWTKiedy zauważysz, że temperatura cieczy chłodzącej dziwnie się zachowuje- silnik za długo się nagrzewa lub nie potrafi osiągnąć temperatury roboczej albo przewrotnie- masz wrażenie że silnik zaraz wybuchnie, bo wskaźnik czujnika temp. szybuje grubo ponad 100*C, to znaczy że winny może być tylko jeden - TERMOSTAT! Pokaże Wam jak łatwo się z nim uporać na przykładzie silnika 1.8T AWT wsadzonym do Volkswagena Passata. 



Powodem mojej wymiany była wysoka temperatura "wody" na wskazaniach komputera podpiętego do OBD Paska lub wyświetlana w kodach climatronica* ( nawiew dół+ zimne powietrze + ECON naciskane razem)- na kanale 45 


Climatronic Volkswagen Passat b5fl

 Na wskazaniach temperatury w liczniku wskazówka oczywiście stałą jak zamurowana na 90*C bowiem Volkswagen nie chcąc niepotrzebnie denerwować kierowców każe wskazówce stać na dziewięćdziesiątce w zakresie temperatur (mogę troszkę skłamać) 75*C- 110*C i uważam to nawet na za dobre gdyby mój 1.8t AWT nie trzymał cały czas 107*C. 

Postanowiłem zatem wziąć się za wymianę termostatu, który nie otwierał dużego obiegu- obiegu na chłodnicę... Wymiana okazała się nawet łatwa... Przekonajcie się sami ..

Narzędzia :
-kpl. kluczy nasadowych, torx ( nie pamiętam dokładnie jaki, ale śrubki od obudowy termostatu są właśnie odkręcane torx-em, ale 10-tka nasadka chyba też pasowała)
- śrubokręt krzyżak do opasek albo mała nasadka- bodajże szósteczka
- miska na płyn

Czas potrzebny 
od 40 minut do 2 godzin:) 

 -  Odkręcamy klemę od akumulatora. 
 - Spuszczamy płyn chłodniczy na dole chłodnicy wchodzi wąż, a do niego czujnik temperatury- zdejmujemy zawleczkę i wyciągamy czujnik- płyn zlewamy do miski.

W związku z tym, że mam zamontowany gaz - musiałem odsunąć węże LPG z pola pracy- na zdjęciu odkręcamy opaskę i odsuwamy kable na bok ( może ciupkę psyknąć gazem, ale spoko- elektrozawór koło reduktora trzyma gaz- jeśli boisz się, zakręć zawór butli w bagażniku)

Wymiana termostatu 1.8T Volkswagen Passat. Odkręcamy przewód LPG.

Odkręcamy opaskę od przepustnicy i wąż odsuwamy w wygodne miejsce :

Wymiana termostatu 1.8t Volkswagen Passat. Odkręcamy wąż od przepustnicy.


Odkręcamy waż wchodzący do góry chłodnicy- ściskamy zacisk (  od strony silnika ) i na bok z nim (za pomocą drucika czy co tam masz pod ręką):
  
Wymiana termostatu 1.8t AWT Volkswagen Passat. Wąż od chłodnicy


Wymiana termostatu 1.8t AWT Volkswagen Passat. Wąż od chłodnicy

Jeśli będzie Ci przeszkadzać możesz również odkręcić samą przepustnicę : jedna opaska, 4 śrubki i wtyczka do komputera), zaznaczyłem strzałkami:

Wymiana termostatu 1.8t AWT Volkswagen Passat. Śrubki od przepustnicy

Ja sobie odpuściłem przepustnicę, choć właśnie te parę centymetrów mega ułatwiłoby mi manewrowanie kluczem w tej wnęce :

Wnęka potrzebna do wymianu termostatu. 1.8T AWT Passat B5fl

Obudowa termostatu znajduję się poniżej alternatora z prawej strony : 

Obudowa termostatu 1.8t AWT

A dokładniej termostat kryje się za obudową, po odkręceniu tych dwóch sympatyczny śrubeczek : 

Odkręcamy obudowę termostatu 1.8t AWT Volkswagen Passat

Po odkręceniu obudowy, odciągamy ją na bok (na prawo) i wyciągamy termostat - teraz wyleje się jeszcze trochę płynu chłodniczego . Na zdjęciu stary i nowy termostat. Gruba uszczelka obok nowego jest nie potrzebna-oznaczona gwiazdką * (  nie wiem dlaczego dodana? do zestawu - a może kupiłem zły termostat:) )
Skupmy się tylko na tej cieńszej ( taka też była zamontowana w samochodzie ) :


Termostat stary, nowy Passat

Miejsce na termostat Volkswagen Passat 1.8t

Wsadzamy nowy termostat :

Nowy termostat 1.8t AWT

A następnie na niego nową uszczelkę. Na "schemacie" lepiej domyślicie się o co chodzi :)

Jak poprawnie wsadzić termostat Volkswagen

Skręcamy dwie śrubki obudowy i gotowe! UWAGA  uważajcie na śrubeczki żeby nie spadły na dół. Jest jedno niefortunne miejsce - mianowicie wycięcie w metalowej obudowie poduszki silnika do której trafiła jedna z moich śrubeczek - za pierona nie mogłem jej wyciągnąć! musiałem kupić nową- dla ludzi z lewymi rękami - jest to śruba siódemka -  7 normalno-zwojowa (przypominam, bo pana w sklepie wyśmiałem i żądałem drobnozwojowej, ale szybko przekonał mnie, że jestem głupkiem:D)

W kolejności odwrotnej pozostało nam wszystko skręcić. Wąż od chłodnicy z góry -> wąż przepustnicy-> wąż LPG->wsadzić termostat (ten z dołu przez który spuszczaliśmy płyn) ciężko wchodzi, ale w końcu się uda->zakładamy jego zawleczkę i zalewamy świeży ( bądź zlany wcześniej) płyn. 

Pomimo iż jest to układ samoodpowietrzający postanowiłem trochę przyśpieszyć proces i przy odkręconym korku zbiorniczka wyrównawczego odpaliłem auto, trochę pościskałem gumowe rury, zamknąłem zbiorniczek, zagrzałem silnik, odkręciłem - trochę powietrza uszło i gotowe. ( ale odpowietrzenie to już moje widzi-misie). Acha - po wymianie średnia temperatura silnika to 95*C.

Jak Ci poszło? Chyba nie było tak trudno? Pochwal się w komentarzu- a może coś nie działa po naprawię? Może silnik nie pali? Chyba wiem co to może być:) najprawdopodobniej zrzucona klema z akumulatora :)

Powodzenia:)
Ostatnio na blogu :

 Wymiana głośników w drzwiach Pasata...


http://naprawto.blogspot.com/2016/02/jak-wymienic-seryjne-gosniki-w-drzwiach.html


www.naprawto.blogspot.comPo więcej ciekawych porad zapraszam na stronę główną.




41 komentarzy:

  1. Świetny post, jeszcze go nie widziałem.. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też go nie widziałem i dlatego nie wiem czy swietny

    OdpowiedzUsuń
  3. W kwestii sprzedaży samochodów najlepiej sprawdza się skup aut Warszawa. Firma ta oferuje odkupienie starego samochodu i wypłacenie potrzebnej gotówki. Wszystko bardzo sprawnie
    Skup aut Warszawa

    OdpowiedzUsuń
  4. Luma (www.luma.com.pl)? W wielkopolsce lepszego sklepu z częściami nie znajdziesz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przydatny poradnik krok po kroku. Myślę, że każdy amator samochodowego majsterkowania sobie powinien poradzić dzięki temu :) Dla mnie jest to zrozumiałe :) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze jest mieć kogoś w domu kto zna się na takich rzeczach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W moim aucie wszelkiego rodzaju naprawy były robione u mechanika, gdyż ja się na tym nie znam. Zresztą jak sprzedawałem swój samochód to przy pomocy serwisu https://autokupiec.pl/ udało mi się uzyskać bardzo fajną cenę sprzedaży.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry poradnik właśnie tego szukałem idealnie opisane razem ze zdjęciami super!
    http://pl.letsrepairsmart.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny i obrazowy poradnik. Z pewnością wielu osobom pomoże, które chcą spróbować wymiany samodzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  10. super poradnik, dzięki Tobie nie musiałem wydawać pieniedzy na mechanika :D!

    https://autoskup.biz/

    OdpowiedzUsuń
  11. Niestety ja nie znam się na mechanice ale podoba część w ostatnim czasie zepsuła się i u mnie. Dobrze, że miałam kontakt do pomocy drogowej https://wawa-hol.pl/ bo wtedy nie wiem jak na trasie bym sobie poradziła bez nich.

    OdpowiedzUsuń
  12. Spoko robiłem dzisiaj ale odkreciłem przepustnice i poszło w 1.5 h materiał super dla laików takich jak ja 😉

    OdpowiedzUsuń
  13. Akurat w moim przypadku takie rzeczy wymienienia się rzadko ale niestety całkiem niedawno moje auto na dobre trafiło do serwisu. Jestem przekonany, że gdyby nie pomoc drogowa http://autoserwis-bialystok.pl/ to najprawdopodobniej spędziłbym wiele godzin na drodze.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli ktoś nie zna się na naprawie pojazdu to dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług profesjonalnych mechaników. Alternatywą jest pomoc drogowa zajmująca się naprawą pojazdów na trasie. Przykładem takiej firmy jest https://pomoc-drogowa-warszawa.supermechanik.pl/kontakt

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja również z takimi kwestiami zazwyczaj jeżdżę od razu do mechanika ponieważ nie znam się na mechanice. Jeśli auto nagle się zepsuje to wtedy na pewno pomoc drogowa https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ będzie najlepszym rozwiązaniem.

    OdpowiedzUsuń
  16. W takiej sytuacji ja również mogę od razu każdemu zainteresowanemu polecić pomoc drogową https://pomocdrogowa.olsztyn.pl/ która tak naprawdę nigdy mnie nie zawiodła. Jestem zdania, że jest to ważne aby wiedzieć do kogo dzwonić w przypadku awarii auta.

    OdpowiedzUsuń
  17. Tak naprawdę samych napraw mechanicznych ja w moim aucie raczej nie dokonuję. Jestem za to zdania, że fajną sprawą jest wiedzieć do kogo dzwonić w przypadku problemów. Ja sobie chwalę pomoc drogową https://wawa-hol.pl/ na której również mogę polegać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Takich rzeczy ja raczej samodzielnie nie wymieniam i muszę przyznać, że fajnie jest wiedzieć co robić jak nasz pojazd nagle np. podczas jazdy się zatrzyma. Zazwyczaj ja wtedy dzwonię po pomoc drogową https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/ i już wiem, że takie rozwiązanie jest niezwykle ważne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Dzięki za ten artykuł, trafiłem tutaj z Google, gdy właśnie szukałem tej instrukcji.

    https://www.uczsieszybko.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Super jest ten blog. Zawsze wszystko dokładnie pokazane.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  22. W sumie ja również raczej samą mechaniką się nie zajmuję, ale wiem jak ważną sprawą jest to aby wiedzieć do kogo dzwonić gdy nasze auto się zepsuje. Ja najczęściej wzywam pomoc drogową https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ i już teraz dokładnie wiem, że ta opcja jest zdecydowanie najlepsza.

    OdpowiedzUsuń
  23. Fascynujący wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  24. Kiedy zepsuł mi się samochód skorzystałem z oferty <a href="https://pomoc-drogowa-wroclaw.supermechanik.pl/>Pomoc drogowa wrocław A4</a> Pomoc nadeszła szybko i wszystko poszło z planem

    OdpowiedzUsuń
  25. Uważam ze lepiej samemu nie naprawiać tak trudncyh rzeczy. Lepiej udać się do mechanika i skorzystać przy tym z odpowiednich osób które moje auto tam dostraczą

    OdpowiedzUsuń
  26. Dbając o stan swoich opon, dbasz o bezpieczeństwo na drodze. Euro-Wulkan to profesjonalna firma wulkanizacyjna, która oferuje szeroki zakres usług. Ich strona internetowa https://euro-wulkan.pl/ to idealne miejsce, gdzie znajdziesz wysokiej jakości usługi wulkanizacyjne. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz nowych opon, naprawy czy sezonowej wymiany, możesz polegać na fachowym podejściu ich zespołu. Wybierz Euro-Wulkan i ciesz się bezpieczną i komfortową jazdą.

    OdpowiedzUsuń
  27. A truck driver has two homes – at https://www.dama-truckinterior.com/ we make sure the other is just as individually decorated, stylish and comfortable.

    OdpowiedzUsuń
  28. Nadaj osobisty akcent naszym wyjątkowym figurkom z grawerem. Dziś kup unikalny prezent, który zostawi trwałą pamiątkę. Wyraź uczucia w piękny sposób. Odkryj je teraz! https://www.metalowafigurka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  29. Dowiedz się więcej o swoim pojeździe! Numer VIN ujawni historię, serwis i prawdziwość. Bezpieczna jazda z pewnością zaczyna się od weryfikacji. Sprawdź numer VIN już dziś! https://vincars.org/

    OdpowiedzUsuń
  30. Kiedykolwiek znajdujesz się w sytuacji awarii samochodu, ważne jest, aby mieć pewne i niezawodne źródło pomocy. Dlatego warto poznać usługi takie jak te oferowane przez http://pomocdrogowa.lowicz.pl/. Dzięki ich profesjonalizmowi i doświadczeniu, możesz liczyć na szybką i skuteczną pomoc, niezależnie od problemu, z którym się spotkasz. Oferują one różnorodne usługi, od holowania po naprawy na miejscu, aby jak najszybciej przywrócić Twój samochód do pełnej sprawności. Bez względu na to, czy jesteś na autostradzie czy na małej bocznej drodze, możesz na nich polegać.

    OdpowiedzUsuń
  31. Uważam, że warto poczytać więcej o firmie Technotop. To zarówno salon samochodowy - jak i serwis Mitsubishi w Lublinie: https://technotop.pl/mitsubishi/serwis-mitsubishi/ . Sądzę, że ich oferta może przypaść Wam do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Decydując się na kasację mojego starego pojazdu, szukałem firmy, która oferuje uczciwe ceny oraz transparentny proces kasacji. Ważne było dla mnie, aby wszystko odbyło się zgodnie z prawem i bez żadnych ukrytych opłat. Znalazłem https://kasacja-sandomierz.pl/ i ich profesjonalne podejście do całego procesu zasługuje na uznanie. Oferowali jasne warunki, szybką obsługę i konkurencyjne ceny, co sprawiło, że cały proces przebiegł gładko i bezproblemowo.

    OdpowiedzUsuń
  33. Niezwykle interesujące są te informacje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)