27 stycznia 2016

Jakie narzędzia powinny znaleźć się w warsztacie każdego majsterkowicza cz.2/3 "Elektronarzędzia"

Wkrętarka, szlifierka kątowa, miniszlifierka, stacja lutowniczaW pierwszej części przyglądaliśmy się najważniejszym narzędziom ręcznym bez których ciężko wyobrazić sobie zaplecze warsztatowe majsterkowicza. Jednak nie da się ukryć, że to dopiero elektronarzędzia dają nam pomocnego kopa do roboty i przyśpieszają* czas majsterkowania, remontowania, itd.  Zapraszam do przyglądnięcia się na kilka elektro-zabawek dla mężczyzny dzięki którym wasz świat nabierze kolorów:) 






*przyśpieszają czas - tak, tak- elektronarzędzia z pewnością przyśpieszą waszą pracę, jest jednak jedno małe "ale"- robotę wykonacie szybko jeśli nie jesteście już tak uzależnieni, że do odkręcenia głupiego wkręta, śrubki, nakrętki nerwowo biegniecie po wkrętarkę- zapominając o zwykłym śrubokręcie. Zbicie centymetrowej gródki tynku, betonu też może się obejść bez młotowiertarki-łyżki/kujki- przedłużacza - zanim to podłączycie po gródce może nie być śladu za sprawą majzla i młotka... Cóż ja to tłumaczę, że takie mamy czasy- rączki trzeba szanować. 

Podobnie jak w poprzednim poradniku - przedstawiam Wam najważniejsze elektronarzędzia, których również nie potrafię przedstawić w kolejności od najważniejszego... 

Zatem pierwsza pod ręka znalazła się wkrętarka. U mnie marki Dedra- przez lata używałem z powodzeniem tej oto :


Wkrętarka Dedra

Jednak zajechałem jedną baterie ( zawieruszyła się rozładowana na zimę w bardzo chłodnym pomieszczeniu)- druga działa z powodzeniem ( spokojnie obleci wszystkie wkręty i śruby przy suficie karton-gips). Zadowolony marką korzystam zakupiłem całkiem niedawno i obecnie korzystam z tej :


Wkrętarka Dedra


W zestawie jest tylko jedna bateria -ale czas ładowania i moc tej wkrętarki, sprawia że naprawdę lubię to narzędzi i nie żałuje ani grosza wsadzonego w jej zakup. A tak na marginesie- jak jesteście na kupnie wkrętarki- to jakiejkolwiek marki byście nie kupowali, to niech będzie ona karmiona napięciem 18V, serio - przerobiłem już dawno dawno temu 14 Voltówkę i była strasznie mułowata- przesiadając się na 18V Euroteca ( też ładnie służył, ale padły baterie) bałem się czy nie wyrwie mi ręki:) Także pamiętajcie - jak chcecie dobrze kręcić, to tylko z osiemnastkami:)


Wkrętarka Dedra


Lutownica, w moim przypadku mała stacja lutownicza- wiadomo, że lepiej polutować łączenia przewodów, niż robić fuszerkę i skręcać... Swego czasu dużo robiłem przy taśmach LED i przy ich łączeniu lutownica okazała się bardzo przydatna. Lutownica również marki Dedra- gdzieś mi ta firma przypadła do gustu. Przy mojej średniej intensywności katowania narzędzi- sprawdza się idealnie.


Lutownica


Pistolet do kleju na gorąco-u mnie najtańsza wersja z możliwych, ale zdaje egzamin- wystarczy trochę poczekać aż się nagrzeje.


Pistolet do kleju na gorąco.Top Tools

Wiertarka- elektronarzędzie obowiązkowe. U mnie budżetowa marka Leroy Merlin - Performance Power. 

Wiertarka Performance Power


Najbardziej przydatne i ulubione narzędzie - w moim majsterkowaniu, to młot udarowy ( młotowiertarka) - obecnie korzystam z młotka Graphite- świetni mi się z nim współpracuje. Uważam go za mocny i solidny sprzęt - nie oszczędzam go szczególnie, a on ma to gdzieś - kłuje, wierci, pracuje godzinami...


Młotowiertarka, młot udarowy Graphite


Pewnie pamiętacie z pierwszego postu Jak konserowawać, czyścić młot udarowy- zajmowałem się wtedy młotkiem Euroteca - oczywiście dalej go użytkuje, ale przekwalifikowałem go już tylko na kłujkę. Wymieniłem w nim kabel, szczotki, wyregulowałem włącznik (nie stykał) i kłuje, kłuje, kłuje...


Młotowiertarka, młot udarowy Eurotec


Skoro jeteśmy przy Eurotecu- kolejnym niezastąpionym narzędziem w warsztacie jest sprężarka powietrza- kompresor. Przedmuchać, coś prysnąć, naoliwić, napompować. Bardzo przydatne narzędzie. U mnie wersja z 50 litrowym zbiornikiem. Szczerze to trochę brakuje mi powietrza do malowania - pryskałem nim kiedyś fundament domu - to biedny silniczek dostukiwał bary non stop. Do zestawu dołączony był kpl końcówek : lakierować nie potrafię zatem komplet spełnia moje wymagania. 




Polerka samochodowa- częściej zdarza mi się nakładać nią wosk na karoserie niż polerować, ale dała radę z matowymi reflektorami:


Polerka samochodwa NuPower

Za nami druga cześć najważniejszych narzędzi każdego majsterkowicza- już niedługo kolejna trzecia cześć cyklu. 
Jakie narzędzia Wam najczęściej służą w majsterkowaniu, remontach itp? Macie do nich jakiś szczególny sentyment czy zajeżdżacie je na maksa?

Część 3 JUŻ JEST :
Jakie elektronarzędzia powinny znaleźć się w naszym warsztacie cz.3



Jeśli jeszcze nie czytałeś pierwszej części tego cyklu - zapraszam :
Jakie narzędzia powinny znaleźć się w warsztacie cz.1 ?






Raz jeszcze zachęcam do komentowania i chwalenia się swoimi ulubionymi zabawkami.



13 komentarzy:

  1. Moje ulubione narzędzia: Zestaw narzędzi wiertarko-wkrętarka Makita z walizką o akcesoriami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podałeś bardzo sensowny zestaw narzedzi na początek. Ja osobiście posiadam bardzo podobny. Ekstra skrzynkę narzedziową z gotowym zestawem kupiłem w promocyjnej cenie na RG Narzedzia i bardzo sobie do tej pory chwalę. Nie mam tylko profesjonalnej szlifierki, ale pewnie i na nią przyjdzie czas

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na tę chwilę poluje na taką walizkę monterską ( taką jak torba podróżna ) żeby na mniejsze roboty nie wlec za sobą dużej paki...

      Usuń
  3. Hej! Fajny wpis. Ja dopiero zaczynam stawiać w tym wszystkim kroki i przyznam się bez bicia, że jadąc do sklepu nie wiedziałem jakie narzędzia powinien mieć każdy mężczyzna w domu. Po prostu mi z tego powodu wstyd ale dzięki temu poradnikowi już wszystko wiem! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy zestaw, może trochę zbyt rozbudowany jak na początek ale zdecydowanie przydatny

    OdpowiedzUsuń
  5. www.cromadex.pl to najlepsze sklep internetowy w sieci. Mają szeroki wybór farb i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  6. Solidniejszych farb niż te od www.cromadex.pl nie znam. Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Często robicie coś sami w domu, czy raczej korzystacie z pomocy specjalistów? Ja od kiedy mam dobre narzędzia mogę naprawić niemalże wszystko, na czym oczywiście się znam. Jest to przede wszystkim spora oszczędność, więc nad takim rozwiązaniem również możecie się zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie statystycznie najczęściej używanym narzędziem jest wiertarka. Grunt, żeby mieć do niej solidne wiertła, bo to bardzo dużo zmienia w korzystaniu z niej. To samo zresztą z bitami do wkrętarek.

    OdpowiedzUsuń
  9. Porządne narzędzia to podstawa. Ja kupuję tutaj https://narzedzia-esklep.pl/sztorcowe-c198 i jestem zadowolony. Jeśli szukacie dobrej jakości i dobrych cen to polecam

    OdpowiedzUsuń
  10. Każdy majsterkowicz powie, że narzędzi w warsztacie nigdy za wiele. Sam często zamawiam różne artykuły tego typu w sklepach internetowych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najróżniejsze akcesoria przydadzą się Wam z pewnością przy wykańczaniu takiego warsztatu. Polecam rzucić okiem na przykład na przedłużacz 5m: https://dozi.pl/pl/c/Przedluzacze-i-listwy-zasilajace/178 . Ten sklep internetowy ma bardzo bogatą ofertę.

    OdpowiedzUsuń
  12. mam makite jeszcze po ojcu, twardy sprzęt.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)