23 listopada 2016

Jak dociąć i dopasować roletę okienną?

Kupując roletę okienną wewnętrzną musimy trzymać się idealnie wymiarów okna ( a właściwie szyby) - za wąskie nie spełnią swojej funkcji i szyba nie będzie przysłonięta w 100% Za szerokie będą wadziły o klamkę albo uniemożliwią wypuszczenie linki prowadzącej roletę. Oczywiście jest na to jedyny i najlepszy sposób - roletę lepiej kupić ciut szerszą  i samodzielnie przyciąć. Zobaczcie jaka to jest łatwa robota.




roleta okienna dopasowanieNajpierw skompletujmy kilka prostych narzędzi :
- ołówek lub pisak do zaznaczenia szerokości
- długa listewka
- metr
- nożyczki 
- piłka do metalu
- pilnik
- może przydać się jeszcze żelazko...

Czas potrzebny na docięcie - max 30 minut



Mamy wszystko na miejscu- jak praktycznie w każdej majsterkowej robocie musimy wziąć dobry wymiar - w tym przypadku szerokość szyby + 1cm:

wymiar okna do dopasowania rolety

Rozwijamy cała roletę :

rozwinięta roleta przed dopasowaniem do okna

I zaznaczamy w kilku miejscach punkty na rolecie :

odmierzamy kawałek do cięcia rolety

Na mojej rolecie to było ok. 106cm :

punkty do dopasowania rolety

Odrysujmy prostą linię przecinająca wyznaczone punkty:

roleta okienna- wyznaczanie lini cięcia

roleta przygotowana do cięcia

I bierzemy się za docinanie - staramy zrobić się to najrówniej jak potrafimy :

roleta okienna cięta wzdłuż linie

docinanie rolety do szyby

Połówka za nami:)
roleta okienna dopasowanie na wymiar

I dobrnęliśmy do końca materiału :

przecięta roleta okienna

Metalową rurkę przycinamy brzeszczotem- możemy uciąć delikatnie szerzej niż materiał rolety :

docinanie rolety

Następnie pilnikiem wyrównujemy i gładzimy ostre krawędzie:

równanie pilnikiem rurki

Przyznam, że trochę zmęczyłem roletę i postanowiłem trochę ją wyprasować :

prasowanie rolety - dużo pary

Nie wiedziałem czy się da? Czy się czasem nie przypali- ale ustawiłem małą moc i dużo pary - dało radę!


prasowanie rolety

Pozostało nam zawiesić roletę i cieszyć się z dobrego efektu swojej pracy. 





Chcesz dowiedzieć się coś więcej lub pochwalić się jak Ci poszło docinanie rolet - zapraszam do komentarzy :) 

roleta okienna montaż





30 komentarzy:

  1. Super wpis! Właśnie kupiłem sobie rolety i niestety nie są idealnie dopasowane, więc muszę je trochę przyciąć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Coś wspaniałego Gratuluję wykonania :-) To idealnie trafia w mój gust.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy poradnik dla osób, które nie wiedzą jak zabrać się do tematu zawieszania rolet na oknie. Prosto, szybko, a co najlepsze efektywnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie to rozwiązałeś. Ale czy nie prościej byłoby kupić roletę o odpowiednim wymiarze ? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewno, że prościej:) ale taką miałem "na zapasie" to postanowiłem ją wykorzystać:) masochistą nie jestem- teraz każda firma z roletami bez problemu i w cenie rolety skróci ją do wymiaru naszego okna.

      Usuń
  5. Super ! Tak właśnie muszę zrobić i dociąć swoją roletę bo trochę nachodzi mi na klamkę i to utrudnia podnoszenie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super wpis! Właśnie kupiłem sobie rolety i będę je przycinał. Będę zwracał uwagę na to o czym pisałeś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny poradnik, super to zrobiłeś, sam ostatnio miałem problem z reletą i musiałem latać do sklepu wymieniać

    OdpowiedzUsuń
  8. Od razu mi się przypomniało jak robiłem w firmie w której składaliśmy rolety, ładnie sobie z tym poradziłeś ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowa - jak się chcę to wszystko się da:)

      Usuń
  9. Dobry poradnik ale i tak mam obawy przed ruszeniem tego ale myśle ze nie bedzie tak źle

    OdpowiedzUsuń
  10. A nie siepie sie po przycięciu ?

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy nie strzepiom się po przycieciu

    OdpowiedzUsuń
  12. Stoję przed wyborem okien, który model ze strony http://www.portalokienny.pl/ jest według was najlepszy? Zależy mi na tym aby wytrzymały wiele lat, cena schodzi na dalszy plan.

    OdpowiedzUsuń
  13. ostatnio również stanąłem przez takim wyzwaniem. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wybieram zawsze takie rozwiązania, które po prostu podobają mi się wizualnie. Duży wybór rolet i żaluzji znajdziecie na stronie http://knall.com.pl/. Na pewno coś oryginalnego wybierzecie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajny poradnik. Szczególnie przyda się osobom, które mają niewymiarowe okna i jest wówczas problem z zakupem gotowej rolety. Produkcja takiej rolety na wymiar samodzielnie, to chyba wówczas najlepsze rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mama pytanie, czy nie będą się strzepic po obcięciu bez obrebiania? Czy nie lepiej dać obciąć fachowcowi? Z góry dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. A co z mechanizmem zwijania rolety?Też da się zwęzić?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja nie mam ani odpowiedniej wiedzy, ani sprzętu, aby się tym zajmować, dlatego postanowiłam poświęcić trochę więcej czasu, aby dobrze wymierzyć moje okna. Na https://flhf.com.pl/asortyment/zaslony/ znalazłam przepiękne zasłony, które wydają się być naprawdę dobrym rozwiązaniem. Co myślicie o czymś takim?

    OdpowiedzUsuń
  19. Mi zdecydowanie bardziej odpowiadają rolety rzymskie. Potrafią zmienić wystrój całego mieszkania. Znalazłam ostatnio na https://www.oknakonieczny.pl/ fajną ofertę i zdecydowałam się kupić komplet do kuchni i salonu. Wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  20. To jest racja, podanie dokładnych wymiarów to podstawa żeby potem rolety były dopasowane jak trzeba. Dlatego chyba najlepiej skorzystać z usług firmy zajmującej się roletami, która oferuje kompleksowe usługi czyli taką jak https://www.agatarolety.pl/ . Przede wszystkim w tej firmie zwróciłam uwagę na szeroki i różnorodny wybór. Do tego pomiar, doradztwo techniczne, profesjonalny montaż. Do tego oczywiście serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Najlepiej zrobić raz a dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  21. Dziękuje za poradnik ale mam pytanie jak wygląda żywotność takiej rolety?

    OdpowiedzUsuń
  22. Jest to dość prosta praca. Ostatnio widziałem także rolety z regulacją szerokości.

    OdpowiedzUsuń
  23. Udało mi się! Dzięki wielkie za poradnik. Długo szukałem kogoś, kto by zrobił to za mnie. W końcu stwierdziłem, że sam skrócę swoje rolety i efekt jest świetny.

    OdpowiedzUsuń
  24. A nie lepiej kupić taką roletę na wymiar okna? Aby już nie było trzeba nic docinać i zmieniać. Taka oryginalna będzie też sprawnie działać, na dłużej posłuży. Na okna dachowe rolety znajdziecie na https://dakea.pl/produkty/akcesoria-komfortowe/roleta-przyciemniajaca/ . Takie przyciemniające są szczególnie godne uwagi gdy chcemy ograniczyć dopływ światła do pomieszczeń na poddaszu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)