23 lutego 2016

Jak wymienić seryjne głośniki w drzwiach VW Passat B5fl? Mała poprawa car-audio.

Wymian głośników w drzwiach Volkswagen Stare, charczące głośniki w naszym samochodzie skutecznie odbierają radość z jazdy. Nie ma co się dziwić, w 15 letnim samochodzie z seryjnymi głośnikami nie powinniśmy za wiele oczekiwać od oferowanego car-audio. W  naszym Passacie głośnik prawych drzwi już dawno przerzucił się z dobrego brzmienia na typowe "har-har". Seryjne radio również nie jest mistrzem dźwięku. Ale nim zajmiemy się innym razem. W dzisiejszym poście - jak krok po kroku wymienić zepsute głośniki w VW Passacie B5fl? 







Wymiana głośników w Passacie B5 fl to bardzo prosta robota - zobacz jak krok po kroku to zrobić w niespełna godzinę.

Zakupione przeze mnie głośniki to jedne z najtańszych dostępnych na rynku produktów. Przetworniki dostępne były wraz z dopasowanymi dystansami oraz przejściówkami na kable Volkswagena.
Cena za którą je nabyłem tok ok 65 zł, a marka tego cuda to bodajże Sonavox - nie wiem, nie znam, nie słyszałem nigdy wcześniej. Jednak po zamontowaniu jakość dźwięku zdecydowanie zadowala moje ucho i zgodnie z obietnicami sprzedającego głośniki te grają basowo i co najważniejsze - nie charczą jak moje dotychczasowe.

Jak wymienić głośniki Passat B5 fl. Głośniki Sonavox


Tyle tytułem wstępu - nie namawiam na tą markę- wybrałem ją ze względu na cenę - najważniejsze żebyś kupując pamiętał aby były dopasowane do Twojego auta i fajnie żeby posiadały wspomniane wcześniej dystanse- widziałem na portalach aukcyjnych i Hertze i JBL i wiele innych dostępnych z tymi dodatkami. A teraz bierzmy się za robotę...

Narzędzi potrzebne do dzisiejszej zabawy :
  • kombinerki
  • wkrętak śrubokręt - płaski, krzyżowy, torx
  • wkrętarka, wiertarka + cienkie wiertło do metalu
  • klucz 10-tka
Inne :
  • 8 szt śrubek z nakrętkami na klucz 10
  • 8 szt wkrętów (mogą być do metalu)- przykręcimy nimi głośnik do plastikowego dystansu
Zaczynamy od lewych drzwi :

Lewe drzwi Volkswagen Passat. Wymiana głośników.


Zdejmujemy zaślepkę od uchwytu :

Uchwyt drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników.

Następnie podważamy i odczepiamy panel sterowania szyb :

Panel sterowania szyb Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników.

Odczepiamy kostkę elektryczną i odkładamy panel na bok :

Kostka sterowania szyb Volkwagen Passat b5 fl. Wymiana głośników


Odkręcamy 3 śruby ukryte za panelem sterowania szyb :

Śruby trzymające boczek drzwi  Volkswagen Passat B5fl. Wymiana głośników.

Aby zdjąć boczek pozostaje odkręcić nam 2 pozostałe śrubki TORX - dół-z lewej strony :

zdejmowanie boczka drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników.

oraz prawa strona :

zdejmowanie boczka drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników.

Podważamy delikatnie z każdej strony boczek i zdecydowanym ruchem odczepiamy z zatrzasków. Zróbmy to w miarę kulturalnie żeby nie urwać zatrzasków/ kołków :


Po odczepieniu wszystkich zatrzasków podnosimy delikatnie boczek do góry ( trzyma go tam hmm- taka warga?) :) Odłączamy wszystkie kostki elektryczne oraz odczepiamy zabezpieczenie i linkę prowadzącą do zamku drzwi:

Kostki elektryczne drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników

Odkładamy zdemontowany boczek drzwi na bok i zaglądamy do środka :

Gołe drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników. zdemontowany boczek

A dokładniej przyglądnijmy się gwieździe dzisiejszej porady. Przymocowany jest na seryjnych nitach. Będziemy musieli je przewiercić - tymczasem wypnijmy kostkę połączeniową głośnika :

Uszkodzony głośnik drzwi Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników

Przewiercamy nity trzymające głośnik :

Nity trzymające seryjny głośnik Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana głośników

Po przewierceniu nitów wyciągamy stary głośnik i cieszymy się półmetkiem naszej dzisiejszej pracy :

Seryjny głośnik Blaupunkt Volkswagen Passat b5 fl. Wymiana

Przymierzamy i przykręcamy dołączony do zestawu dystans - warto aby znajdujące się w nim wyżłobienia na kabel znajdowały się na górze :



Przykręcamy go czterema śrubkami do drzwi - takie będą idealne :

Śrubka do dystansu drzwi Volkswagen Passat b5fl.


Po skręceniu warto dodać drugą nakrętkę " dla kontry", ponieważ drgania głośnika mogłyby "rozklekotać" nasze mocowanie :

Kontrowanie śrub- dystans głośnikó Passat b5 fl

Podpinamy adapter do oryginalnej kostki Volkswagena :

Adapter do oryginalnej kostki głośnikowej Volkswagena

i przeciągnięte ( przez wspomniane wcześniej wyżłobienie) kable podłączamy do głośnika - pamiętając o właściwym wpięciu konektorów- węższy to z reguły minus - czarny kabel:


Przewody głośnikowe Volkswagen Passat


Przykręcamy głośnik 4 wkrętami :

Głośnik drzwi VW Passat b5 fl.

Gotowe! Kroczek po kroczku doszliśmy do mety dzisiejszego poradnika. Pozostaje nam skręcić drzwi - wepnijcie wszystkie wtyczki elektryczne na swoje miejsce, nie zapomnijcie o zaczepieniu linki od klamki...

Głośnik drzwi VW Passat b5 fl.

Z prawymi drzwiami robimy dokładnie to samo - warto dodać, że śruby trzymające boczek nie znajdują się z panelem sterowania szyb - tylko plastikiem maskującym przyczepionym do rączki - o tym:


Podważamy go ( trzymają go 3 silne zatrzaski ) i odkręcamy boczek podobnie jak prawy.

Po skręceniu wszystkiego włączamy radio i cieszymy się fajnym dźwiękiem. U mnie była to sprawa priorytetowa- podczas dłuższych podróży uwielbiam posłuchać w miarę czysto zagranej muzyki. Już niedługo postaram się o zmajstrowanie  subwoofera wpasowanego we wnękę bagażnika. Póki co cieszę się obecnym dźwiękiem.

Pochwal się jak Ci poszło? Jakie zamontowałeś głośnik? Może masz subwoofer własnej roboty i chciałbyś się pochwalić jak go zrobiłeś? A może wystarcza Ci seryjne car-audio? Zapraszam gorąco do komentowania:)


Po więcej ciekawych porad - remontowych - narzędziowych - samochodowych zapraszam na stronę główną, w poprzednich postach - wymiana oleju i filtrów w silniku oraz żarówek xenonowych w opisywanym dzisiaj Passacie.



Powrót na stronę główną.

47 komentarzy:

  1. Same naprawy..Dlaczego wszystko trzeba kiedyś naprawiać? A z reguły jest jeszcze tak, że jak coś się psuje to już po całości. Niestety

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatny wpis, muszę to wypróbować u siebie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie polecam, dzwiek zmienil sie znacznie na plus, a cena mala:)

      Usuń
  3. Wszystko zostało świetnie opisane, krok po kroku. Stosunkowo wiele można samemu naprawić w samochodzie, m.in. dzięki takim instrukcjom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba tylko trochę chcieć i można zrobic wszystko. Ale co sie człowiek najpierw napsuje:)

      Usuń
  4. Wszystko opisane super! Mnie jednak przy rozwiercaniu nitów zaczęły się one kręcić wraz z wiertłem, co spowodowało niemożność ich rozwiercenia. Nie wiedziałem jak je zakontrować. Dlatego przydała by się jeszcze jakaś szlifierka albo brzeszczot do metalu, żeby je po prostu ściąć. Sam się mocowałem brzeszczotem, bo mieszkam w bloku i nie miałem skąd podprowadzić kabla do szlifierki. Ale dzięki tej instrukcji sam sobie wymieniłem głośniczki na nowe. A w instrukcji do Passata "Sam naprawiam" nie znalazłem tego, jak to można zrobić samemu. Duże piwo dla autora tekstu!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz! Takie komentarze aż napędzają człowieka do pisania porad. Cieszę się że wszystko udało Ci sie zamontować. Co do car-audio- do pełni szczęścia brakowało mi tylko suba- pisałem że zmontuje takiego diy w bagażniku, ale udało mi się namówić żonę na zakup nowego za 200zl wiec poszedłem do sklepu i kupiłem za 500:) po powrocie i małej (miłej) wymianie zdań- nowe pudełko siedzi w bagażniku i sobie ładnie mruczy. Powodzenia w dalszym dlubaniu przy Pasaciku- ode mnie wyciągnął ostatnio trochę kasy na naprawy, ale i tak bardzo lubie ten samochód.

      Usuń
  5. Witam,
    Bardzo przydatny opis, na pewno z niego skorzystam już niedługo. Mam jednak pytanie. Z tego co widzę, wymieniałeś same woofery. Czy po podłączeniu głośników tymi konektorkami, seryjny gwizdek przy lusterku grał Tobie normalnie, czy musiałeś jeszcze coś przerabiać?

    Dzięki z góry za odpowiedź!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Podłączenie wooferow nie wplywa nic na brzmienie syczków... Wszystko gra jak powinno.

      Usuń
  6. Hej,
    Ja mam pytanie odnosnie jakosci dzwieku na plastikowym dystansie ? na wielu stronach polecaja bardziej dystanse z MDFu?

    A drugie pytanie czy wymieniajac oryginalne syczki trzeba zwrotnice montowac ?

    pozdro

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam. Mam drobną uwagę do zdjęcia obrazującego ściąganie plastiku maskującego zaczepionego w rączce. Demontujemy go zaczynając od lewej strony na dole. Jest tam otwór pozwalający uniknąć zniszczenia.

    OdpowiedzUsuń
  8. No tak, żeby dobrze się jechało ważna jest muzyka więc trzeba głośniki naprawić ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Po przeczytaniu poradnika zdecydowałem się na zakup tych Sonovax-ów. Mój lewy przedni głośnik charczał nawet przy cichym graniu. A że u mnie musi coś grać bo nie idzie jechać ...a i kasy nie za bardzo chciałem wywalać to kupiłem. Opis montażu super...zamontuję i zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto dodać że na boczku drzwi jest gumowa uszczelka glosnika w którą wchodzi oryginalny głośnik. Po zamontowaniu nowego głośnika na dystansie nie ma możliwości żeby skręcić boczek z tą gumą bo głośnik na dystansie nie wchodzi do środka gdyż ma większą średnicę. Trzeba zdemontować gumę uszczelniającą z boczku drzwi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie, zastanawiałem się czemu wszyscy przemilczeli ten problem :)

      Usuń
  11. Głośniczki wymienione....chwile zabawy było z linką musiałem skumać o co chodzi. Stare głośniki były....no właśnie były..bo membrana była cała odkrojona. Nowe Sonavoxy grają jak trzeba.Na wiosnę chyba wymienię też te z tyłu.Dobra rada z tą gumą w boczkach trzeba ją wywalić bo inaczej nie wejdzie boczek. Śruby akurat u mnie w plastikowych dystansach pasowały ale na klucz 8. Zastosowałem wkręty 2cm na śrubokręt o stożkowej główce+ podkładka i dwie nakrętki. Zajeło mi to 2h... a tylko dla tego że musiałem jeszcze raz boczki rozebrać bo źle założyłem linkę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam szyby samochodowe www.autoszybykarad.pl – oferują produkty wysokiej klasy!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dobry poradnik bo w b5 te głośniki seryjne są straszne nie da się słuchać radia na nich nie wiem mogli by się postarać a tak trzeba kombinować i zmieniać sobie te głośniki na lepsze ja wpakowałem jbl.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tweetery jak podpiąć żeby grały nigdzie nie mogę znaleźć proszę o radę z zajęciami

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj! Powiedz proszę, czy jeżeli wymieniam głośniki na oryginalne od Passata to czym je montować? Zwykłe śruby?

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetnie instruktażowy wpis! W obecnych czasach coraz łatwiej jest nam zakupić poszczególne podzespoły elektroniczne i in. części samochodowe, ale dopiero dzięki takim zilustrowanym dodatkowo zdjęciami wpisom, samodzielna naprawa staje się możliwa dla każdego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak ktoś wcześniej takich rzeczy nie robił, to w tym blogu znajdzie sporo cennych wskazówek. Ja jeśli sam sobie z wymianą nie poradzę, to kolegę poproszę. Tylko jeszcze głośniki muszę kupić. Według mnie sklep https://www.oleole.pl/glosniki-samochodowe.bhtml ma ciekawy wybór. Jak się wcześniej nie interesowałem, to nie wiedziałem że są takie nowoczesne teraz jak subwoofery na przykład.

    OdpowiedzUsuń
  18. Akurat w moim przypadku same głośniki samochodowe były bardzo dobrej jakości tylko niestety coś radio mi szwankowało. Dłużej się nie zastanawiając zamówiłem nowe radio z https://pl.aliexpress.com/category/200000387/car-radios.html i jestem zdania, że akurat ten wybór był najlepszym jakiego mogłem dokonać.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecamy gorąco Serwis Auto Szyby Karad www.autoszybykarad.pl/ – najlepsi fachowcy jakich znam. Polecamy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Od razu uszczelnić drzwi trzeba żeby woda do środka auta nie leciała.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie akurat takie rzeczy nie są aż tak istotne i muszę przyznać, że ja skupiam się w głównej mierze na tym, aby jeździć bezpiecznie. Nawet już czytałam na stronie https://kioskpolis.pl/autocasco/ czym tak naprawdę jest ubezpieczenie autocasco.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jestem pod wrażeniem. Kawał dobrej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  24. I takiego dokładnego poradnika od a do z opisanego w rozumiały sposób szukałem, piątka

    OdpowiedzUsuń
  25. Gdy zepsuje się Twój samochód, liczy się szybka i skuteczna pomoc drogowa. Pomoc Drogowa Poznań to firma, która oferuje kompleksowe usługi pomocy drogowej w każdej sytuacji. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz holowania, naprawy lub wyciągania samochodu z rowu, możesz liczyć na nich. Zapoznaj się z ich ofertą na stronie http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ i miej pewność, że w razie potrzeby będą tam dla Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Warto zainwestować w dobre audio w swoich samochodach. Muzyka to najlepszy przyjaciel w czasie długich podróży. Czas jakoś tak szybciej leci tym bardziej jak mamy dobre nagłośnienie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystko zostało dokładnie opisane. Super

    OdpowiedzUsuń
  28. Skorzystanie z usług https://kuta-autoserwis.pl/ było najlepszą decyzją, jaką mogłem podjąć w sytuacji awaryjnej. Ich szybka reakcja i profesjonalne podejście uratowały mój dzień. Cenię ich za to, że potrafią działać sprawnie i bez zbędnej zwłoki. Polecam ich każdemu, kto potrzebuje niezawodnej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń
  29. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  30. Większe głośniki nie wejdą?

    OdpowiedzUsuń
  31. To bardzo przydatny artykuł, myślę, że każdy zrobiłby to zgodnie z twoimi instrukcjami

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)