26 sierpnia 2016

Jak wymienić czujnik położenia wałka rozrządu w 1.8T AWT?

Czujnik położenia wałka rozrządu- czujnik hallaOsłabiony silnik, większe spalanie i palący się check engine to objawy uszkodzonych wielu podzespołów - od sondy lambda przez przepustnicę, rozregulowaną instalację LPG, aż do "tysięcy" czujników wokół silnika, które wysyłają błędne wartości do komputera samochodu. Dzisiaj zajmiemy się jednym z nich - czujnikiem położenia wałka rozrządu - czujnikiem halla w silniku 1.8T AWT na przykładzie Volkswagena Passata.



Czujnik położenia wału w 1.8T znajduję się w górnej części pokryw osłaniającej rozrząd. Zaraz pokażę Wam jak krok po kroku się do niego dostać. Wymiana uszkodzonego czujnika zajmie max 20 minut. Dodam, że u mnie wymiana była przez błąd w VAG nr:

17939 - Camshaft Timing Adjustment: Open Circuit 

Narzędzia potrzebne do wymiany czujnika wałka ograniczają się do klucza płaskiego 10tki.
Przed wymianą możesz odłączyć klemy od akumulatora... 
Zabieramy się do roboty. Poniżej nowy czujnik :

czujnik halla Delphi

Otwieramy maskę  i dobieramy się do pokrywy osłaniającej rozrząd :

czujnik położenia wałka rozrządu 1.8T AWT Passat


Zdejmujemy prawy zatrzask :

Demontaż pokrywy zaworu 1.8T AWT

Lewy :
Klips pokrywy do czujnika halla

Odciągamy delikatnie pokrywę do siebie i to coś po prawej :) to jest właśnie czujnik położenia wałka rozrządu :
Czujnik halla delphi

Odłączamy od spodu wtyczkę czujnika ( uważajcie na zawleczkę - lepiej żeby nie wpadła w pasek rozrządu - generalnie powinna się trzymać wtyczki, ale moja jakaś taka obluzowana była ) :

Wtyczka czujnika halla 1.8t awt


Wtyczka czujnika halla 1.8t awt
Odkręcamy czujnik :

Odkrecenie czujnika halla 1.8t

Wyciągamy go i montujemy nowy : 

Czujnik halla nowy stary wymiana

Wymiana czujnika halla krok po kroku


Pozostaje tylko usunąć błąd i cieszyć się sprawnym autkiem. Co prawda nie mam kabla do VAG-a ale dostałem w spadku od brata taki moduł na bluetooth, do checka sprawdza się świetnie :) podpinamy go do gniazda poniżej kierownicy i usuwamy błąd za pomocą telefonu ( aplikacja Torque)

Tester VAG ELM 327


Robota skończona, myślę że wymiana czujnika położenia wałka rozrządu nie sprawiła Wam jakiś większych kłopotów - oby wszystkie prace przy samochodzie szły tak gładko i bezproblemowo.
Zapraszam do dzielenia się wrażeniami z Twojej dłubaniny przy samochodzie w komentarzach.

Kasowanie bledu w 1.8t awt
To zdjęcie chwali się zegarami bez check engine:) do czasu ....


27 komentarzy:

  1. Takie blogi to ja sobie cenię ;) Fachowe porady w dość prosty sposób przekazane. Będę polecał znajomym.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej, fajnie że się przydało... Generalnie przy moim pasku troszkę rzeczy było do ogarnięcia- żałuję że nie wszystko fotografowalem, a najbardziej szkoda mi braku zdjęć przy wymianie rozrzadu- caly przód trzeba było rozbebeszyć:) ale spoko mam nadzieję ze mnie autko nie zawiedzie i będzie czesto się psuło żeby można było pisać foto-poradniki hehe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że są w internecie ludzie którzy dzielą się taką wiedzą. Baaardzo pomocne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak mała rzecz a potrafi napsuć tyle krwi ;) No ale takie już uroki aut spalinowych ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co dopiero czujnik położenia wału... z nim też walczyłem, silnik nie chce zapalić, a wymiana to kilka godzin ( trudny dostęp), a to tylko jedna śrubka i wtyczka...

      Usuń
  5. Takie blogi to ja sobie cenię, bo nigdzie indziej nie chcą konkretnie wytłumaczyć jak się za to zabrać. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aaa też mnie to zawsze wkurza na jakiś forach, zamiast powiedzieć co i jak, to albo Cie opier*** że to już było albo że do warsztatu...

      Usuń
  6. Super, że zostały tu dodane takie szczegółowe zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za dobre słowo :) chwała Ci, że dałeś radę sam bez mechanika i 200zl wydanych w błoto...

      Usuń
  7. Super poradnik, można powiedzieć że uratował mój tyłek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Brawo, dobra robota. Jestem przed wymiana ale już wiem że nie będę z tym jechał do mechanika i oddawal mu 150zl za 20min pracy. Dzięki, artykuł pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy bez kasowania błędu na kompie sama wymiana pomoze?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nawet do końća nie bardzo wiem o co chodzi i muszę przyznać, że faktycznie jest to jakiś mechaniczny problem. Muszę przyznać, że ja także niedawno do mechanika jechałam z pomocą drogową https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl/ gdyż auto odmówiło współpracy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że warto jest jeszcze wspomnieć, iż w trakcie awarii pojazdu warto kontaktować się z https://www.pomocdrogowa.w.poznaniu.pl/auto-pomoc/ jeśli zależy nam na profesjonalnej pomocy drogowej. Ja całkiem niedawno właśnie korzystałam z ich usług i cała sytuacja zakończyła się szczęśliwie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja raczej samodzielnie takich napraw nie przeprowadzam, ale jestem zdania, że dość ważną sprawą jest to aby wiedzieć komu zlecić naprawy blacharskie i lakiernicze. Ja najczęściej korzystam z usług serwisu https://autowacholc.pl/ i wiem, że jest to bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie od takich napraw są warsztaty i muszę jeszcze przyznać, że zawsze warto jest mieć po prostu sprawny pojazd. Muszę dodać, że jak coś to pomoc drogowa https://wawa-hol.pl/ zawsze jest skłonna aby jak najszybciej pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  15. Samemu to lepiej się za takie naprawy nie brać . Jeszcze człowiek dobrze nie zacznie a już brakuje części lub kluczy. Dodam że jak awaria na śląsku to warto zadzwonić po autopomoc https://autopomoc7.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedy mamy problemy na drodze, zawsze chcemy mieć pewność, że możemy liczyć na rzetelną i skuteczną pomoc drogową. Jeśli mieszkasz w Kołobrzegu lub w okolicy, warto zapoznać się z firmą dostępną pod adresem https://pomocdrogowa.kolobrzeg.pl/. To profesjonalny zespół, który oferuje szeroki zakres usług, takich jak holowanie pojazdów, naprawy awaryjne czy pomoc w przypadku wypadków drogowych. Na ich stronie internetowej znajdziesz więcej informacji oraz dane kontaktowe, dzięki którym możesz skorzystać z ich usług w razie potrzeby. Możesz być pewien, że zostaniesz obsłużony szybko i profesjonalnie, mając na uwadze Twoje bezpieczeństwo i zadowolenie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeżeli zastanawiasz się, którą firmę wybrać w razie awarii na drodze, to https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ jest naprawdę świetnym wyborem. Ich reakcja jest błyskawiczna, a usługi na najwyższym poziomie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajnie, że trafiłem na ten wpis. Czujnik już zamówiony, a wymiana wygląda na banalnie prostą.
    Mechanik wycenił 130zł za czujnik (Delphi) i 80zł za wymianę. Tymczasem dałem za taki sam czujnik 80zł i na tym sprawa się zamknie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo dobrą ofertę ma także serwis Mitsubishi w Lublinie: https://technotop.pl/mitsubishi/serwis-mitsubishi/ . Uważam, że warto się z nią bliżej zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  21. Skorzystałem z usług https://hol-max.pl/, kiedy mój samochód nagle odmówił posłuszeństwa. Ich reakcja była błyskawiczna, a usługa holowania wykonana profesjonalnie i za rozsądną cenę. Z całą pewnością polecam ich usługi każdemu, kto potrzebuje szybkiej i skutecznej pomocy drogowej.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)