22 marca 2015

Jak zamontować roletę dzień noc ?

Jak zamontować roletę dzień nocRolety dzień- noc, to bardzo ładna alternatywa dla zwykłych, jednolitych markiz, kotar, kurtyn ( ach ten słownik synonimów) i choć kosztuje ciupeńkę drożej, to warto je wybrać i cieszyć oko ładniejszym oknem bądź też od strony użytkowej- przy pełnym słońcu, nie zrobić z pomieszczenia ciemnej nory.








Montaż jest dość prosty, choć trochę inny niż w przypadku zwykłych rolet. Czas potrzebny na jedną roletę - to ok. 20 minut.
Co będzie nam potrzebne do montażu?

- roleta ( w zestawie ma wszystko co potrzebne do zawieszenia) 

- nożyczki

- klej montażowy ( dla wymagających)


Zaczynamy- oto paczuszka świeżo dostarczona przez kuriera (mam strasznie niestandardowe okna i kupno w sklepie graniczyło z cudem...)

Cóż, cudu nie było - tak wygląda zestaw po wypakowaniu :


Czyścimy pozostałości po starej rolecie , najpierw nożykiem, żyletką ...



... potem przechodzimy na odtłuszczania powierzchni ( ja pod ręką miałem tylko coś takiego) :


 :)


Łączymy spinki mocujące :


Dołączony sznureczek (linka prowadząca) dzielimy na dwie równe części i przeciągamy przez uchwyty do rolety, w ten sposób :

Zawiązujemy supełek:



Ucinamy niepotrzebną część :


Po przeciągnięciu linki przez oba uchwyty, otrzymujemy takie oto cuda:



Następny etap, to naklejenie taśmy dwustronnej na uchwyty:


Na chwileczkę zostawiamy uchwyty i montujemy "bębenki?" do rolety (na zdjęciu się wyjaśni :) ) 

(ten ze sznureczkiem dajcie od strony z której będzie łatwiejszy dostęp do regulacji)


Teraz złączymy uchwyty z roletą ... 



... i zawiesimy na oknie "klik, klik"



Dolną listwę również przyczepiamy do uchwytów (klik) :


Rozwińmy trochę roletę i w środek wsadźmy tą rurkę :


Przeciągnij przez końcówki rurki linkę prowadząca :




Ostatni etap, to linka prowadząca, montujemy dolne zaczepy do okna  :


Ja musiałem użyć kleju montażowego, ponieważ nie miałem taśmy dwustronnej do tego elementu ( jeśli jej nie posiadasz, to znaczy że producent nie przewidział jej do tego, a kleju użyj jeśli jesteś nadgorliwcem takim jak ja :D )



Przeciągnij linkę przez ten element, naciągnij i wsadź do dolnych zaczepów :
(odetnij nadmiar linki)


To wszystko:) roleta wisi, rozsuwa się i reguluje dopływ światła z zewnątrz.
Efekt końcowy :





Teraz kolej na Was:) Satysfakcja gwarantowana:)



Powodzenia:)

A już niedługo przedstawię Wam jak dobrze wygląda warsztat z podpisanymi narzędziami: post etykiety na narzędzia już wkrótce:)



 Po więcej ciekawych porad zapraszam na stronę główną



13 komentarzy:

  1. Super blog. Bardzo pomocne informacje. Blog warty polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydatny artykuł, bardzo mi pomógł! Ciekawy blog, będe zaglądać!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajny artykuł ale ja zamontowałem sobie Rolety w kasecie z prowadnicami :) Montaż też banalnie łatwy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ratujesz mi życie, spędziłem jakąś godzinę nad nią i nie mogę dojść do ładu, pierwszy raz mam z tym do czynienia a kupiłem już kiedyś otwartą paczkę i nie ma instrukcji która była na tekturce na paczce, jakby nie ten poradnik to serio byłoby kiepsko :D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się już raz zrobi, to potem bez problemu- ale na początku to fajnie to mniej więcej zobaczyć jak się robi..

      Usuń
  5. świetny artykuł! Akurat przygotowuję się do założenia tych rolet w kuchni

    OdpowiedzUsuń
  6. Upon reflection, I actually felt this post was and not keeping your head
    stuck in the phone the whole while, either) and living a
    life with appreciation for Nature, helps people feel grounded.

    Philosophizing about vital topics is likewise an experience that can help us make the discovery of self understanding.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie bardzo długo wytrzymuje roleta kasetowa perfecta, jest ona bardzo wytrzymała oraz łatwa w montażu, nie trzeba posiadać, żadnej specjalistycznej wiedzy. Wystarczy instrukcja i trochę wolnego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo dobry artykuł, przydatny dla osób,które nigdy wcześniej tego nie robiły. Rolety trzeba zamontować przede wszystkim w taki sposób żeby chroniły przed słońcem i dobrze wyglądały. No i żeby nie spadły z powodu złego zamontowania, bo i o takich przypadkach słyszałem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnie, że pokazujesz to jak można zamontować rolety. My gdy kupiliśmy swoje na agatarolety.pl to wybraliśmy takie żeby ich montaż był bezinwazyjny. Nie jesteśmy z mężem urodzonymi majsterkowiczami i chcieliśmy zamontować rolety szybko i sprawnie. Udało nam się. Jestem bardzo zadowolona z naszych rolet dzień noc z Agata Rolety.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie chyba najczęściej są wybierane w naszych domach. Wyglądają bardzo dobrze, również mają oczywiście praktyczne rozwiązanie. Ja zdecydowanie stawiam na takie rozwiązania. Po takie warto zajrzeć na http://slonko.eu

    OdpowiedzUsuń
  11. Montaż rolet dzień noc wcale nie jest taki trudny, co pokazuje Twój artykuł z poradami. Musimy wykonać go na spokojnie, aby mechanizm dobrze pracował. Jeśli rolety są solidnie wykonane to na pewno będą służyć nam na długo.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)