16 listopada 2016

Jak dociąć i zawiesić drzwi na starej futrynie ?

drzwi do przycięciaJeżeli decydujesz się na wymianę drzwi, ale bez większej demolki- czyli bez wyrywania i zmiany futryn, to wiedz że na 99% czeka Cie docinanie nowych skrzydeł. U mnie było, aż tak niewymiarowo, że obcinanie z długości, to tylko 1/4 rzeźbienia, a uwierz że przerobiłem już wszystkie opcje regulacji drzwi za pomocą zawiasów...Nie straszę oczywiście- w końcu nie ma rzeczy której nie da się w domu zrobić- a to tylko głupie drzwi:)





brzeszczoty do wyrzynarkiZatem przyglądnijmy się jakie narzędzia będą nam dzisiaj potrzebne : 

- wyrzynarka 
- metr
- ołówek
- okulary 
- zestaw brzeszczotów ( moje drzwi były strasznie twarde - zajechałem kilka brzeszczotów przy wymianie wszystkich skrzydeł)...
- wkrętarka z cienkim wiertłem do mocowanie klamek
-pilniki
narzędzia do docięcia drzwi

Inne potrzebne materiały :
- taśma maskująca, odcinające...

Czas potrzebny na docięcie i zamontowanie skrzydeł drzwiowych: od 30 minut do 5 godzin


1. Odmierzanie i docinanie drzwi :
Najlepiej z pracą przenieść się na pole, bo będzie trochę się kurzyło spod wyrzynarki:

przedłużacz do wyrzynarki

Pierwsza rzeczą, którą robimy, to wymiar starych drzwi od dolnych zawiasów do spodu :

odmierzanie drzwi

drzwi w opakowaniu

Następnie przenosimy wymiar na nowe drzwi i oklejamy miejsce cięcia taśmą maskująca :

oklejanie drzwi taśma maskującą

Pozwoli nam to zapobiec poszarpaniu okleiny drzwiowej podczas cięcia. 

taśma malarska

odznaczona linia do przecięcia drzwi

Zatem- wyrzynarka w dłoń ( z cienkim brzeszczotem i małymi ząbkami- do metalu może być nawet )

wyrzynarka tnie drzwi

... i jedziemy z docinaniem:

wyrzynarka docina drzwi

U mnie trochę to trwało i generalnie mozolnie szło, za sprawą bardzo twardych drzwi. Uwierzcie- nawet zmieniłem brzeszczot z cienkiego na gruby i z dużym skokiem, ale nic to nie dało...

docinanie drzwi do starej futryny

Wreszcie koniec docinki :

drzwi docięte do wymiaru futryny

Odczepiamy resztę taśmy :

odklejanie taśmy maskującej

Pozostałe nierówności wyrównujemy pilnikiem. Przyznam, że trochę się nim namachałem, bo rozgrzany brzeszczot pod koniec docinania zaczął się trochę wyginać i trochę nierówno wyszedł przód z tyłem drzwi :

pilnik do wyrównania docinanych drzwi


2.Regulacja i dopasowanie do futryny :
Po wszystkim czyścimy drzwi z pyłu i przymierzamy do futryny :

nowe drzwi zawieszone na starej futrynie

Jeśli wszystko jest ok, to pozostaje nam montować klamki, jeśli nie to regulujemy zawiasy przybliżając lub oddalając drzwi od wnętrza futryny. U mnie kolorowo nie było - musiałem rzeźbić po długości żeby drzwi się zmieściły - nie mam co prawda z tego etapu zdjęć, ale robiłem to małym dłutkiem->pilnikiem->papierem ściernym do równa, a pozostała, brzydką część pomalowałem lakiero-bejcą w brązowym kolorze drzwi.. i powiem szczerze, że wygląda to całkiem dobrze.

dopasowanie drzwi do futryny

 3. Montaż zamka i klamek :

Z klamkami to już idzie praca z górki :

montaż klamki do nowych drzwi

Przymierzmy "bolec łączący" :

bolec do łączenia klamki

I skręćmy go małym imbusem dołączonym do zestawu :

imbus do skręcenia klamki

Włóżmy taką skręconą klamkę i z drugiej strony dociśnijmy drugą :

szyld do zamocowania na nowych drzwiach

Wiercimy otwór pod wkręta:

mocowanie klamki- otwór

Kręcimy wszystko w całość :

wkręcanie śruby śrubokrętem

mocowanie klamki

klamka mocowana za pomocą wkrętarki

Gotowe! Nowe drzwi wiszą, o dziwo działają, a dodatkowo pięknie się prezentują.
Zapraszam do komentowania, pytania i chwalenia się swoimi efektami pracy:)

Nowa klamka na skrzydłach drzwiowych




28 komentarzy:

  1. pierwszy wpis o majsterkowaniu w którym pisze że potrzebne są okulary! denerwuje mnie zawsze to, że każdy pisze o narzędziach, a nic o zabezpieczeniach, a to szczególnie ważne, dla początkujących, potem zabierają się do pracy i tylko problemy z tego są...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie wszystko pokazane na zdjęciach. Na pewno się przyda. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wpis! Włąsnie przymierzam się do wymiany drzwi w domu, a moją one niestety nietypowe wymiary. Teraz już wiem, jak je poprawnie przyciąć. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście nie jest to takie proste jakby się mogło wydawać, dlatego bardzo dobrze, że powstał taki post.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super poradnik! Zdjęcia są bardzo pomocne, dużo ułatwiają :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie takie trudne, ale niektórzy i tak będą mieli z tym problem. Dobrze że powstają takie teksty ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny poradnik na pewno mi się przyda, niebawem czeka mnie właśnie taka modyfikacja drzwi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba twój blog i to jak wszystko dokładnie robisz, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet takie proste rzeczy mogą przerosnąć, mówię wam. Nie podołałem ale twój wpis mnie nakierował :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobrze napisane ;) Jtr zabieram się do wymiany drzwi w domu, a moją one niestety nietypowe wymiary.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio skorzystałem z usług www.kluczykolsztyn.pl i nie żałuję. Było warto!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam lepszej firmy niż www.kluczykolsztyn.pl ". W kwestii wymiany zamków wiedzą po prostu wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja mam dwie lewe ręce więc skorzystałem z pomocy
    Slusara

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeśli chodzi o dorabianie kluczy czy otwieranie zatrzaśniętych drzwi to zawsze warto skontaktować się ze ślusarzem http://calodobowyslusarz.pl/ . Można dzwonić o każdej porze, nawet w nocy

    OdpowiedzUsuń
  16. Wpis bardzo mi się przydał, bo sam musiałem zmierzyć się z docięciem drzwi podczas montażu ich na starych futrynach.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak się wie jak i ma trochę smykałki do takich prac to wszystko można zrobić. Tu wszystko poszło bardzo dobrze jak widzę. Sam chyba też dałbym radę, dużo rzeczy robię sam w domu. Drzwi to będę wymieniał i do tego jeszcze zamki i wkładki evva będę chciał zamówić. Ta marka to wiem, że bardzo dobra jeśli chodzi o jakość i wytrzymałość.

    OdpowiedzUsuń
  18. W trakcie remontu w moim mieszkaniu skorzystałem z oferty sklepu internetowego - https://venifloor.com i szczerz polecam wszystkim zainteresowanym. Jeżeli jesteście zainteresowani to wszelkie informacje znajdziecie na stronie głównej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Wszystko fajnie i szczegółowo opisane krok po kroku, super.
    Podkłady

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny poradnik, udało mi się ogarnąć.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo przydatny wpis jak i cały blog.

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo pomocny i ciekawie prowadzony blog.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)