16 marca 2021

Pomiar ciśnienia sprężania (kompresja) Ford Mondeo Mk4 2.0 16V

cieśnienie sprężania Ford MondeoKilkadziesiąt złotych wydane na Tester - miernik ciśnienia sprężania w cylindrze pozwoli wstępnie ocenić stan techniczny naszego silnika. Po otrzymaniu przesyłki postanowiłem szybko zamontować to w samochodzie - Ford Mondeo mk4 ( benzynowy 2.0 16V 145KM) i sprawdzić czy coś z niego jeszcze będzie.


Zobacz jak krok po kroku zmierzyć siłę sprężania na poszczególnym cylindrze naszego silnika. Urządzenie do pomiaru kosztowało ok 60zł - także wydatek nieobciążający mocno portfela, a dzięki niemu trochę dowiemy się o kondycji naszego silnika. Pomiaru dokonałem na benzynowym silniku Forda Mondeo mk4 o pojemności 2.0 litra 16V 145 koni.

Krok pierwszy - otwieramy maskę i zdejmujemy plastikową osłonę silnika ( trzyma się zatrzaskowo na trzech bolcach) - przed nami widok na silnik


2.0 Duratec 16V 145hp

Odkręcamy śrubki trzymające cewki zapłonowe - klucz ósemka

cewki zapłonowe Mondeo mk4

Cewki odkręcone - odsunięte na bok. Dodatkowo odpiąłem je z wiązki elektrycznej (delikatne naciśnięcie kostki elektrycznej i wysunięcie )

pomiar kompresji silnika Mondeo

Czas na świece, klucz 16-tka i odkręcamy po kolei:

klucz nasadowy 16 Yato

odkręcanie świec Mondeo mk4

Wszystkie świece odkręcone :

pomiar kompresji na poszczególnych cylindrach

Wkręcamy rurkę do gniazda świecy pierwszego cylindra. Wsiadamy do auta - naciskamy pedał gazu do oporu i kręcimy chwile rozrusznikiem ( powiedzmy ok 5 sekund)

narzędzie do pomiaru kompresji

Następnie odczytujemy pomiar i przechodzimy do kolejnych cylindrów 

kompresja Duratec HE Ford

cylinder nr 2 pomiar ciśnienia

cylinder nr 3 kompresja Ford

kompresja - mondeo mk4 cylinder nr 4

Z wyniku chyba jestem zadowolony ponieważ znalazłem w internecie, że nomnalne ciśnienie na cylindrze w 2.0 16V Mondeo mk4 to 10.80 atm. Moje wyniki są bardzo do tego zbliżone - 10.82atm i to w dodatku na każdym cylindrze. To również jest ważne - pomiar na poszczególnych cylindrach powinien być podobny (doczytałem, że +/- 10% ).
Dodam, że pomiar robiłem na ciepłym silniku.

EDIT: albo w sumie nie jestem zadowolony? Doczytałem gdzieś, że ciśnienie powinno byc w okolicach 14atm, a mój silnik to szrot:) hmmm.

Pozostało wkręcić świece zapłonowe oraz cewki i robota zakończona.

silnik Ford pomiar kompresji

Jak u Ciebie wyszedł test ciśnienia sprężania? Pochwal się w komentarzu.







38 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe i przydatne informacje. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  2. Cenne informacje i wskazówki. Pomocny wpis

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę swojego Mondeo tak sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Doszukałem się info, że 10.8 to właściwe ciśnienie dla tego silnika

      Usuń
    2. Witam, jesteś pewien bo u mnie identyczne odczyty na każdym cylindrów I nie wiem co myślec

      Usuń
  4. U mnie 2.0 145km na trzech cylindrach 17 barów jeden 16.5 przebieg auta 250tysi

    OdpowiedzUsuń
  5. Wczoraj mierzyłem u siebie focus mk2 2.0 duratec 145km I wyniki identyczne jak u Ciebie. Dużo szukałem na ten temat A konkretów żadnych Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Garść przydatnych informacji, wartościowy wpis

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy wpis. Pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń
  8. Siemka Chłopaki. Mój 2.0 145KM piję olej jak sam chce. Kurde boję się tego zmierzyć

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam zmieżyłem identycznie takim samym miernikiem na tym samym wężu i wyniki wyszły mi identyczne 11.7-11-8
    potem zmieżyłem tym samym miernikiem tylko na krutkiej przedłóżce z gumą i okazałosię że mam 14-14.5
    pokazuje to że te wężyki bez zaworka zwrotnego w środku potrafią przekłamywać o 3 i więcej atmosfery
    Moim zdaniem silnik przy takim pomiaże jest w dobrej kondycji.
    na krutkiej przedłóżce z gumą prawdopodobnie też 1 atmosfera ucieka więc na profesionalnym sprzęcie może być 15-15.5 atmosfery.

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za cenne wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dokładny opis. Dzięki takim informacjom i ja sobie poradzę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo podoba mi się ten wpis. Cenne informacje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dużo pomocnych informacji można tutaj znaleźć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie pokazało 9 atm

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety ja się na takich rzeczach nie znam i jeżeli auto mi się zepsuje w trasie to również mam na to rozwiązanie. W takich sytuacjach dzwonię zawsze po pomoc drogową http://www.pomocdrogowapoznan.pl/ i to jest moim zdaniem bardzo dobra opcja.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny i bardzo wartościowy wpis. Podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawy wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  18. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo pomocne są te informacje

    OdpowiedzUsuń
  20. Z pewnością skorzystam z tych przydatnych informacji. Interesujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  21. Wybór odpowiedniej firmy pomocy drogowej to decyzja, która może znacząco wpłynąć na jakość i szybkość otrzymanej pomocy. Dlatego warto skorzystać z usług firmy, którą można znaleźć na https://pomocdrogowagdynia.pl/. Ich kompleksowa oferta obejmuje holowanie, naprawy na miejscu oraz transport pojazdów, co gwarantuje, że w każdej sytuacji drogowej otrzymasz profesjonalną pomoc. Jest to szczególnie ważne, gdy znajdujemy się daleko od domu i potrzebujemy szybkiej interwencji.

    OdpowiedzUsuń
  22. Kiedy moje auto nagle zatrzymało się na ruchliwej drodze, poczułem się bezradny i zaniepokojony. W takich sytuacjach kluczowa jest szybka i profesjonalna pomoc, dlatego od razu skontaktowałem się z https://holowanie.wroclaw.pl/. Ich reakcja była błyskawiczna, a usługa holowania wykonana z najwyższą starannością. Ekipa była nie tylko wysoce profesjonalna, ale również bardzo pomocna, oferując wsparcie i doradztwo w dalszych krokach. Jestem im ogromnie wdzięczny za uspokojenie sytuacji i szybką pomoc, dzięki czemu mogłem bezpiecznie dotrzeć do celu.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobry post, czekam na więcej przydatnych artykułów

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)