2 października 2014

Azyl każdej złotej rączki - jak powinien wyglądać warsztat majsterkowicza ?







Przedstawię Wam w jakie podstawowe narzędzia powinien być wyposażony oraz poprawnie zagospodarowany warsztat domowego majstra.

Rozmieszczenie
Po pierwsze właściwe oświetlenie miejsca pracy- w tym przypadku oprawy warsztatowe, gniazdka rozmieszczone po trzech stronach w zasięgu miejsca pracy.




Szlifierka podłączona pod włącznik.

Szlifierka warsztatowa

A tu z imadłem na mega solidnym stole!


Lewa strona : tablica z narzędziami, poziomnica + miejsce na kolejne narzędzia





Front wyłożony płytkami, multiboxy na śrubki, wkręty, kołki itp, gniazdko, lampa niezbędna do wszelkich remontów.





Prawa strona śrubokręty, a docelowo powieszone elektronarzędzia.




Reszta narzędzi schowana w swoich walizkach i odłożona na podłodze.



Tak uporządkowany warsztat pozwala mi intuicyjnie trafić na właściwe narzędzie i wyraźnie przyśpiesza każdą pracę. Jedyne co zmienię na pewno- to kolor warsztatu, biały dominujący choć wygląda porządnie, sterylnie, to wydaje mi się trochę nudny.












20 komentarzy:

  1. Taki warsztat to marzenie każdego majsterkowicza! Pomieści nie tylko dużo sprzętu, ale będzie w nim miejsce na swobodne poruszanie się między naprawianym sprzętem a narzędziami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie z tym sprzętem zrobił się ostatnio problem- wpadłem w majsterkową pułapkę i nie było miesiąca żeby nie kupić jakiejś nowej zabawki do warsztatu :) w sumie dla mnie dobre uzależnienie, dla mojej połówki już nie do końca:) pozdawiam

      Usuń
  2. Też mam takie miejsce. Zresztą muszę je mieć. Żona by mnie zabiła gdybym rozwalał narzędzia po całym domu a z drugiej strony podoba jej się to że ma swoja prywatną złotą rączkę. Dopiero co kupiłem wiertarkę NPK14LPL NUTOOL, i gdybym postawił ją gdzieś poza wyznaczonym miejscem, była by godzinna pogadanka o porządku w domu, higienie itd itd :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pomarzyć tylko można o swoim warsztacie mieszkając w bloku. Próbowałem raz w mojej piwnicy, ale trzeba było schować choinkę, rowery, a to samochód bratanka, a to wózek po bratanicy i miejsca zabrakło. Kombinowałem też z regałami no ale bądźmy szczerzy, nie da się wszystkiego pomieścić w blokowej piwnicy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne wyposażenie i fajne pomysły na zorganizowanie sobie warsztatowej przestrzeni. Jeśli chodzi o mnie, to pomyślałbym również o odpowiednich regałach i półkach. Znacznie ułatwiłyby i przyspieszyły one znalezienie odpowiednich części czy narzędzi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście bardzo fajnie sobie to wymyśliłeś. :) Też mam zawsze wszystko poukładane, ale trochę w inny sposób.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak to u mnie tylko w 1szy dzień wyglądał. :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdybym ja tak miał wszystko ładnie poukładane to myślę, że żona nie narzekałaby tak na tej mój warsztacik ;) Chyba się rzeczywiście zabiorę za organizację przestrzeni

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie trochę narzędzia mi się też "porozjeżdżały" po warsztacie - muszę się wziąć na nowo i to ogarnąć.

      Usuń
  8. Widzę że kolejny bardzo dobry wpis. Bardzo mi sie podoba twoja sciana z narzedziami przyczepionymi, ja to wszystko wlasnie mam w skrzynce narzedziowej z RG Narzedzia. Wiec o tyle fajnie ze moge sobie caly zestaw latwo przeniesc w inne miejsce. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałem, że www.cromadex.pl to najlepszy sklep z farbami proszkowymi. To prawda?

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja w moim warsztacie mam dodatkowo małą sprężarkę, zgrzewarkę ręczną oraz prostownik do akumulatora. Nigdy nie wiadomo, kiedy się przydadzą, a kolekcjonowanie narzędzi to takie samo hobby, jak majsterkowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny blog! Konkretny, ale i z poczuciem humoru. Dobrze jest móc skorzystać z porad doświadczonego fachowca i dzięki takim wskazówkom łatwiej oddać się pasji majsterkowania

    OdpowiedzUsuń
  12. Super wpis, wiele ciekawych treści. Sam też lubię majsterkować i często wertuje różne strony, jak na przykład http://kotwy.batcave.net/ szukając informacji o narzędziach, czy elementach konstrukcyjnych, przydatnych nie tylko w przemyśle, ale także w przydomowym warsztacie

    OdpowiedzUsuń
  13. Przestrzeń w garażu można uporządkować z pomocą takich regałów: http://nedcon.pl/produkty/regaly-wjezdne/
    My poświęciliśmy całą ściane na takie regały jak w hurtowni i składujemy tam wszystkie rzeczy, przy czym zachowujemy super porządek. W garażu o bałagan nie jest trudno, więc przy budowie domu postanowiliśmy temu zapobiec :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zobaczyłem ten komplet śrubokręcików to aż się w nowej karcie otwiera sklep z narzędziami i karta wyrywa z portfela :D to jest taki widok co cieszy i małego i dużego. Jeszcze brakuje hordy służek podającej mi winogrona do gęby jak będę w brudnych rękawicach
    A jak potrzebujesz się zaszyć - w zeszłym roku kupiłem kozak tarczówke z Powermata , 220tom, jak zaczniesz ciąć dechy to nie tylko łatwiej zebrać myśli, ale i nie słychać że żona krzyczy.
    żarcik, żonka fajna, ale pilara też ;D

    OdpowiedzUsuń
  15. Sklep z narzędziami2 grudnia 2021 13:11

    Świetny pomysł na urządzenie warsztatu. Teraz tylko trzeba go wyposażyć w narzędzia. Tutaj znajdziesz solidne w dobrej cenie: https://powermat.pl/
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo fajny pomysł na urządzenie warsztatu. Zachęcam do zapoznania się z ofertą firmy Szaniec, która oferuje na sprzedaż i wynajem nagrzewnice olejowe i elektryczne, idealne do ogrzewania warsztatów i nie tylko.

    OdpowiedzUsuń
  17. W warsztacie trzeba czuć się komfortowo i wygodnie 👍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)