13 października 2016

Jak przemalować biały, skórzany komplet wypoczynkowy? #ŹLE TO ROBISZ :)

Biała sofa z ekoskóry do malowaniaDzisiaj chciałbym trochę przewrotnie pokazać Wam jak czegoś nie robić:) U każdego majsterkowicza znajdzie się całe mnóstwo projektów, które kończą się fiaskiem. Tak było też u mnie. Zobaczcie jak przemalować biały komplet wypoczynkowy z eko-skóry i jakie są tego konsekwencje. Dzisiejszy post będzie wstępem do serii wpisów - ŹLE TO ROBISZ, mam nadzieje, że posty pod tym działem będą pojawiały się bardzo, bardzo rzadko, ale warto uczyć się na cudzych błędach. Zapraszam do lektury...




 Zanim zaczniemy przygodę z malowaniem chciałbym wytłumaczyć  po jaką cholerę zachciało mi się niszczyć tą biała prześliczną sofę.  Otóż moi drodzy to białe prześliczne coś było tak strasznie uciążliwe w użytkowaniu, że już mi wcale na tym nie zależało i pomyślałem, że jedynym wyjściem z sytuacji będzie przemalowanie. 

NIE KUPUJCIE BIAŁYCH KOMPLETÓW WYPOCZYNKOWYCH

 Biała sofa z eko-skóry poza eleganckim  wyglądem ( w chwili kupienia) nie posiada już więcej zalet- ma natomiast jedną wielką wadę- OGROMNIE SIĘ BRUDZI- czymkolwiek byś na tym nie usiadł, to wiedz że pozostawi to za sobą ogromną, niezmywalną plamę!  I po co Ci mebel na którym żal usiąść?  Pomyślisz pewno, że przecież są środki do czyszczenia eko-skóry i dadzą sobie bez problemu radę. Taaaa jasne.

 Po paru tygodniach z uświnieniem na kanapie zacząłem walczyć z użyciem cifów, brefów, ace, past ściernych BHP i oczywiście nic nie pomogło. Próbowałem również cięższej batalii i użyłem środka do czyszczenia silnika, który rozpuszcza  wszystkie zapieczone oleje itp. ciężkie do usunięcia specyfiki -ale z moim kompletem wypoczynkowym sobie nie poradził. 

CO MOŻNA Z TYM ZROBIĆ ?

Przemalować! Przeszukałem cały internet wzdłuż i wszerz i nic na ten temat nie znalazłem, ale pomyślałem, że gorzej być nie może i biorę się za malowanie. Zakupiłem odpowiednią ilość czarnego sprey-u w puszce i wziąłem się do roboty :

Przemalowanie eko-skóry z białej na czarną

Zapowiadało się całkiem nieźle :

Malowanie białej sofy

Kolejne etapy malowania:

Przemalowanie białego kompletu wypoczynkowego

Delikatnie przeschło i po naciśnięciu lakier trzymał się idealnie obicia :

Jak przemalować białą eko-skóre?

Musicie przyznać, że czarna eko-skórka też zaczyna prezentować się całkiem dobrze :

Malowanie białej eko-skóry

Przed nami efekt końcowy. Piękna, czarna sofa!

Przemalowanie białej eko-skóry

Po wyschnięciu prezentowała się mniej więcej tak- czyli dalej pięknie...

Czarna, przemalowana sofa

... i gdzie tu morał i podsumowanie tematu? Tyle szumu  na początku, a efekt jest niesamowity :) W sumie sam nie wiem o co te krzyki, skoro wygląda fajnie. Użytkuję się też całkiem nieźle - po nacisku lakier trzyma się eko-skórki i wszystko wskazuje na to, że przemalowanie to była najlepsza decyzja w sprawie tego kompletu. Wreszcie można bez obaw na tym usiąść i trochę odpocząć...

aż tu nagle...

mija...

drugi tydzień użytkowania...

i dzieje się coś bardzo niedobrego:)


Przemalowana skóra

Myślę, że zdjęcie zastąpi jakikolwiek komentarz:) Poniżej zdjęcia mniejszej sofy i fotela :

Przemalowanie

Tu siedziska trochę lepiej wytrzymały próbę czasu. Niemniej jednak prezentuje się równie dobrze jak jego większa siostra - sofa trójka.

Przemalowany fotel z eko-skóry

Teraz postaram się troszeczkę podsumować co w tym wszystkim poszło źle :


ŹLE TO ROBISZ - PODSUMOWANIE :

1. Nie kupuj białego kompletu wypoczynkowego z eko-skóry!

2. Jak już ją kupiłeś - nie staraj się jej malować - NIGDY! Kupiłeś, to się z niej ciesz bo pewnie teraz Twój pokój wygląda niesamowicie elegancko- ale nie waż się na tym k*restwie siadać.

3. Uczcie się kochani na cudzych błędach

4. Niech żyje materiałowy narożnik!

Narożnik w salonie



Więcej ciekawych porad - zapraszam  na stronę główną - nie wszystkie porady kończą się fiaskiem:)



15 komentarzy:

  1. Hahaha, współczuję :D Na szczęście nie mam w domu białej kanapy. Dzięki temu wpisowi wiem, że nigdy nie zdecyduję się na jej zakup.

    OdpowiedzUsuń
  2. Białe kanapy z eko skóry to tragedia nie tylko dlatego, że się brudzą, ale i bardzo często żółkną pod wpływem działania słońca. Taka niby skóra staje się twarda, pęka i dodatkowo ta zmiana koloru. Oczywiście to nie reguła, ale bardzo często tak się robi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie tak czytałem od początku i cały czas się zastanawiałem czy zdało egzamin :) Jak widać nie. Faktycznie lepiej kupić cos z materiału. A myślałeś o jakiś pokrowcach na te kanapy ?

    OdpowiedzUsuń
  4. pokrowiec by się przydał zdecydowanie ;)


    http://trojmiastohydraulik.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe, nie wiedziałem że dzięki odpowiednim środkom chemicznym można zrobić taki manewr ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry poradnik muszę się przestrzec przed kupowaniem białej eko skóry bo widać że jednak nie idzie nic z tym później zrobić także lepiej brać od razu czarną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Biała jest piękna tylko w salonie meblowym.

      Usuń
  7. To jest jeden z twoich najlepszych poradników, i po teraz myśle że zrezygnuje z eko skóry i wole standardowy materiał :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Wg mnie lepiej jest kupić nowy mebel, ostatecznie koszta wychodzą podobne, jest to wszystko porównywalne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Swój zestaw farb zakupiłem za pośrednictwem www.cromadex.pl. Mają rewelacyjną ofertę. Jest w czym wybierać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rzeczywiście metamorfoza zdecydowanie nie należy do udanych.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pokrycie lakierem eko skóry nie mogło wypalić. Tak jak autor wpisu podsumował, lepiej od białej eko skóry trzymać się z daleka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)