2 kwietnia 2015

Przerobienie szafy ubraniowej plus małe porządki...Szafa cz1

Szafa ubraniowa przesuwna przerobienie... nie!nie!nie! nie przerzucam się z tematyki DIY remontowe na blog ubraniowy:) Po prostu chciałbym Wam przedstawić jak ulepszyłem naszą szafę dodając rurkę na wieszaki, półki na wszechobecne pierdołki pałętające się po pokoju i wreszcie  montując w niej oświetlenie LED. Zapraszam do lektury:)




CZĘŚĆ 1 Miejsce na wieszaki :




Jak widzicie na zdjęciu poniżej w naszej szafie panuje wszechobecny chaos. Spowodowane jest to niepasującym nam układem szafy i może troszeczkę- naszym bałaganiarstwem  ( no dobra, dobra- moim) :)
Postanowiłem wiec coś z tym zrobić- a najważniejszą rzeczą było znalezienie miejsca na wieszaki.

Szafa ubraniowa, przesuwna - modernizacja

Po chwili namysłu- wszystko było jasno, likwiduję półkę po prawej, kartony po lewej i już mam pole do działania :


Jak zrobić więcej miejsca w szafie ubraniowej- przesuwnej

Po krótkim wstępie, zapraszam do dalszej części w której pokaże Wam jak przerobić szafę i dodać miejsce na wieszaki :

Czas pracy : 20 minut

Potrzebne narzędzia :
-wkrętarka
-cieniutkie wiertło
-piłka do metalu
-śrubokręt
-taśma miernicza
-marker


Wkrętarka, marker, śrubokręt, piłka do metalu, wkręty, taśma miernicza

Potrzebne materiały:
- wkręty
- rurka na wieszaki
- uchwyty


Uchwyty na wieszaki

Skoro zebraliśmy już wszystkie niezbędne elementy do wieszaków, zabieramy się za odmierzenie szerokości wnęki :


Zmierzona szerokość wnęki szafy ubraniowej


Przenosimy wymiar na rurkę...



...i docinamy :


Uchwyty na wieszaki w szafie ubraniowej

Teraz montaż uchwytów- zaznaczamy środek szafy, przymierzamy uchwyt i robimy małą dziurkę na wkręta :


Wkrętarka - otwór na wkręta

Przykręcamy uchwyt choćby na jednego wkręta i przenosimy wymiary otworów na drugą stronę ( przymierzyłem rurkę tak "na oko" czy pasuje)


Uchwyt/ rurka na wieszaki w szafie ubraniowej

Skręcamy wszystko w całość - wsadzamy rurkę i otrzymujemy coś takiego :



Teraz to samo po drugiej stronie :



Po kilkunastu minutach możemy cieszyć się w pełni funkcjonalną szafą, ładując w nią kolejne porcje wieszaczków :)


W pełni funkcjonalna szafa ubraniowa:)

Oczywiście mogę tylko pomarzyć, że to właśnie moje koszule będą wisiały na nowym miejscu, jednak satysfakcja z tego, że polepszyłem nam warunki mieszkalne pozwala nadal cieszyć się tą małą przeróbką...

 

Koniec części 1

Już jutro w drugiej części zmagań z szafą ubraniową pokaże Wam jak zamontować oświetlenie. Mam nadzieję, że efekt będzie wart zachodu:)




Po więcej ciekawych porad zapraszam na stronę główną.

Pozdrawiam:)

8 komentarzy:

  1. O spoko że znalazłem ten wpis bo właśnie tak się złożyło że czeka mnie podobna operacja w domu. Zona zażyczyła sobie przebudowę szafy więc kupiłem nową wiertarko-wkrętarkę NPK14LPL NUTOOL, i chyba czas się za to wsiąść. Dzięki Twojemu wpisowi mam trochę lepszą koncepcję na to jak to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Odczasu tej przeroki zmienilem jeszcze wnetrze szafy kilka razy, a i tak nie pasuja nam gorne pólki, bo ciezki do nich dostęp. Wszystkie przeróbki rowniez dla potrzeb drugiej polowki... Gdyby nie one, to ciekawe czy odkrywalibysmy w sobie majsterkowiczow:) ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba namówię swoją połówkę, by przeczytała Twój wpis, świetna inspiracja!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie często brakuje takich uchwytów w szafach, albo są źle umiejscowione, że koszule gną się na półkach.

    OdpowiedzUsuń
  5. A u mnie zawsze odwrotnie, z drążków półki musiałam sobie robić. Aż w końcu zdecydowałam się na całą szafę na wymiar z http://iszafy.pl/. I dopiero mam tak jak chciałam zawsze i jak potrzebuję. Są i szuflady w środku i 3/4 półek. Nie nosze eleganckich ciuchów, nie potrzebuję nic poza kurtkami wieszać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie bardzo fajna metamorfoza szafy i muszę przyznać, że wygląda to świetnie. Na ten moment ja również już rozglądam się za szafami pod zabudowę. Nawet na stronie https://architekci24h.pl/zakup-mebli/jak-samodzielnie-zaprojektowac-szafe/ czytałem w jaki sposób możemy samodzielnie taką szafę zaprojektować.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe rozwiązanie i mogę dodać jeszcze od siebie, że bardzo ważną sprawą jest korzystanie ze sprawdzonych akcesoriów meblowych. Jak dla mnie doskonale sprawdzają się te z https://www.gtv.com.pl/pl/ i jak najbardziej mogę je każdemu polecić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)