26 marca 2015

Jak usunąć rysę w łączeniu karton- gips.

Jak usunąć rysę na łączeniu karton-gipsŁączenie karton- gips to w teorii banalna sprawa "dobry stelaż, płyta, siatka, gips do łączeń k-g, gładź...". Proste? Pewno. Ładne? Pewno. A za pół roku ładne? Oż, kurcze- wyszła szpetna rysa i cały wysiłek na marne! Co teraz? Teraz- musimy się zebrać w sobie i naprawić łączenie które zepsuliśmy już na samym początku. Jeśli zastanawiasz się jak to poprawić, to dobrze trafiłeś- poniżej przepis jak krok po kroku usunąć rysy z łączeń karton-gips na przykładzie sufitu...




...sufitu, który sam kiedyś zmajstrowałem i dzięki niezliczonej ilości błędów muszę go dzisiaj naprawiać. Przyznaję się bez bicia- pierwsze moje dzieła był robione "na pałę" bez wiedzy, bez przygotowania - ale przecież w majsterkowaniu oto chodzi, zepsujemy coś sto razy a za sto pierwszym wyjdzie nam pięknie. Na prawdę nie przejmujcie się - nikt nie urodził się alfą i omegą. 


Jakie podstawowe błędy popełniłem przy tym suficie :



  1. Zdaje się, że tamtego felernego popołudnia siatka do łączeń karton-gips nie była mi potrzebna:)
  2. Nie zrobiłem stelażu na łączeniu płyt- w efekcie czego, dzisiaj mogłem ruszać swobodnie płytami w przeciwne strony(góra,dół) i to akurat na łączniu.
  3. O ja głupi - dałem oczka oświetleniowe na łączniu płyt - to pozostawię bez większego komentarza...
Dzięki powyższym błędom dzisiejsza naprawa da radę na kolejny-rok, dwa... Ale cóż się załamywać. Damy radę:) Mój sposób na usunięcie rys na łączeniach karton gips:

Czas pracy: 3-4 godziny rozłożone na dwa dni


Potrzebne materiały:
- gips budowlany, szybkoschnący
- gładź
- siatka do łączeń 
- farba
- grunt


Narzędzia :

- packa
- szpachelka
- siatka, papier ścierny, gąbka ( co masz pod ręką)
- pędzelki
- nóż, ostrze
- miseczka na gips


Narzędzia potrzebne do usunięcia rysy na łączeniu - karton gips

Zaczynamy- oto bohaterka dzisiejszego poradnika:


Jak usunąć rysę w karton gipsie

W pierwszej kolejności- poszerzmy rysę. Użyjmy do tego szpachelki, noże- czegokolwiek żeby zrobić miejsce na siatkę do łączeń:

Szpachelka, rysa k-g


Rysa, karton gips

Docinamy siatkę do łączeń płyt i zakładamy w wyżłobione miejsce :


Rysa, karton gips, Jak usunąc rysę


Następnie gruntujemy podłoże i  rozrabiamy gips budowlany ...

Gips budowlany szybkoschnący.


... i nakładamy go w miejsce uszkodzenia :



Nakładamy gips budowlany w miejsce uszkodzenia płty karton- gips

Gotowe! Czekamy chwilkę, aż wyschnie ( a schnie naprawdę szybko):


Gips budowlany, siatka usuniecie rysy w karton - gipsie

Wyschnięty gips jest gotowy do szlifowania :




Przed położeniem warstwy gładzi miejsce uszkodzenia powinno wyglądać tak :



Po odkurzeniu- bierzemy się za nakładanie cieniutkiej warstwy gładzi :


Gładź na szpachelce


Tak to ślicznie:) wygląda po nałożeniu gładzi - czekamy teraz aż wyschnie





Gładź w miejscu rysu na łączeniu karton gips

Po wyschnięciu gładzi, bierzemy się za szlifowanie: 


Szlifowanie gładzi papierem ściernym

Ostatni etap to gruntowanie i malowanie( dwukrotne) :




Po wyschnięciu efekt pracy powinien być mniej więcej taki ( jak nie lepszy - przez brak czasu, nie zdążyłem cyknąć zdjęcia dokładnie wyschniętego sufitu- przez to ciemniejsza plama w miejscu naprawy, ale wiem że będzie super).
Tadaaam:)


Usunięte rysy karton-gips

Łącznie karton- gips naprawione.

Naprawiona rysa karton - gips


Mam nadzieję, że trochę wam pomogłem i już wiecie jak wziąć się za usunięcie rysy na łączeniu płyt karton- gips. Życzę powodzenia w naprawach, a już niedługo wezmę się za temat anten TV - ojj uwierzcie mam z nimi dużo problemu ( a właściwie z sygnałem TV), ale o tym już niebawem.





Pozdrawiam:)

8 komentarzy:

  1. MIAŁEM PODOBNY PROBLEM ALE DAŁEM SIATKĘ PO CAŁOŚCI,ROBIŁEM GENERALKE I MIAŁEM SPORO POPRAWEK I Z MAŁOWANIEM,GK PŁYTKAMI,FUTRYNAMI,KAMIENIEM DEKOR - Z TYM ,ŻE BYŁ Z BETONU TO OBRÓBKA CIĘŻSZA ,ZESZŁO SIĘ PÓŁ ROKU :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz- z siatką na całym sufcie jeszcze się nie spotkałem, ale może jest to jakiś pomysł... W tym konkretnym przypadku miałem tylko to pęknięcie do poprawy, także nie chciałem robić większego bałaganu... Jedno jest pewne- od czasu tego sufitu, bardzo się przykładam do solidnego stelarzu sufitu...

      Usuń
  2. Podobne działania podejmowali w programie "usterka". chociaż im to najlepiej nie szło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie póki co jeszcze się trzyma bez pęknięć- ale tak jak wspominałem to tylko kwestia czasu, aż nie zrzucę tego sufitu i zrobię od nowa... Zabrakło mi tu praktyki, ale nie przejmuję się bowiem " nie popełnia błędu tylko ten co nic nie robi" :) a co do "usterki" - bardzo lubiłem ten program:D

      Usuń
  3. Jest fajna masa Cekola ms01 z wloknami na ta ryse bez siatki mozna robic. Gladz pozniej szlif i farba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A powiem Ci, że nawet sprawdzę teraz tego Cekola, bo właśnie jestem na etapie łączenia karton-gipsów, chociaż bez siatki bym się nie odważył. PS. Do tej pory na łączenia zawsze stosowałem masę szpachlową Rigips Vario i dawało radę.. :)

      Usuń
  4. Bardzo trafny tekst. Ale lepiej późno niż wcale. Teraz mam przynajmniej rozeznanie w tej sprawie. Polecam blog!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna, precyzyjna robota! Gratuluję!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)