11 lipca 2017

Pan Majsterkowicz remontuje cz.1/3 Połączenie kuchni z salonem.

https://naprawto.blogspot.com/2017/07/pan-majsterkowicz-remontuje-cz13.html
Chciałbym przedstawić Wam drodzy czytelnicy nowy projekt krok po kroku w którym Pan Majsterkowicz ciężko pracuje nad odnowieniem części mieszkania. Konkretnie nad połową mieszkania gdyż remont obejmuje kuchnie - pokój i spiżarkę. Zapraszam do części pierwszej w której trochę poukładamy płyt k-g,  zagipsujemy ściany, przeszlifujemy gładź i wyburzymy jakąś ścianę...


Chciałbym trochę pokazać nad czym pracowałem ostatnie czasy, a konkretnie 3 miesiące...  Może to dużo jak na remont części mieszkania, ale oprócz " rozrywki" jaką jest remont- człowiek jeszcze morderczo :) pracuję i tak niestety opuszcza swoje hobby - czyli prowadzenie tej strony. Na samym wstępie wolę się wytłumaczyć skąd ten mały zastój na naprawto.blogspot.pl ale lepiej później niż wcale . Dlatego przeciągając wstęp - wszystkich czytelników bloga przepraszam za obijanie się z nowymi postami:) 

Wracając do  mieszkania - remont miał polegać na wybiciu ściany między kuchnią, a pokojem tworząc około 32m2 przestrzeń. Wybiciem i wstawieniem belki podpierającej "nadproża"  zajął się inny Pan Majsterkowicz i skasował za to ok. 600zł. Żałuję, że nie mogłem tego zrobić gdyż od jakiegoś czasu posiadam w swoim zapleczu narzędziowym dużą piłę do betonu i chęć do demolki.
A szczerze  to brak mi było trochę doświadczenia w tej sprawie, ale podpatrzyłem jak to wygląda i nie bałbym się już sam tego zrobić.

Kilka rzeczy które można podpatrzeć w tym poście :

1. Porady na temat łączenia płyt karton-gips
2. Jak ułożyć kamień dekoracyjny na ścianie?

Wszystko zaczęło się od tego pokoju :


a konkretnie od tej ściany - za nią kryje się kuchnia i trzeba ją trochę dopasować :

Montaż nadpoża w ścianie nosnej

Etap montowania belki podpierającej :

Nadproże zamonotwane w ścianie

Zanim pokaże efekt po wybiciu ściany przejdziemy do kuchni, gdzie standardowo trzeba było ogarnąć elektrykę, hydraulikę i wciąć się za sufit. 

Winda do płyt karton-gips

Płyta karton-gips mocowanie do profili

Płyty karton- gips  przykręcone do profili- choć trochę zaczyna to już jakoś wyglądać :

Sufit przymocowany do profili
Pozostaje uzupełnić szczeliny i zakryć je taśma maskującą- nie za bardzo chce reklamować konkretnej taśmy, ale na rynku pojawiły się ( a może ja jestem zacofany ) taśmy wypełniające przypominające plastik - na nie kładziemy masę spoinujące i gładź - także flizelina i papier to według mnie przeżytek i szajs! Dlatego szajs, że to łączenie pęknie wcześniej czy później!

Szczeliny w płytach karton gips
 Ściany zagipsowane, zabezpieczone siatka po całości i pokryte gładzią :

Zagipsowane ściany
łączeie płyt karton gips

Łączenia płyt i miejsca po wkrętach wypełnione gładzią. Zwisające kable to przygotówka pod oświetlenie szafek.

przewody obok sufitu podwieszanego

Przygotowanie szlifierki do pracy - bez niej byłoby ciężko choć rogi i tak trzeba ucierać rączkami "analogowo"

Szlifierka - żyrafa do gipsu i gładzi

Sufit po pierwszym szlifie :

Szlifowanie gładzi
Pierwszy szlif
sufit z karton gipsu

Sufit  przygotowany do farby :

Światła w karton gips

Tutaj mamy widok na przejście - płyty karton gips przykręcone do profili (od góry) z boku wkrętami - wypoziomowane, zabezpieczone i wypełnione pianką montażową. 

Wybita ściana - przejście

Oraz obiecany wcześniej  widok ogólny na " rozbitą" ścianę ( od strony pokoju) :

Ściana nośna - łączenie miedzy pomieszczeniami


Na tym etapie mam gotową gładź na suficie i ścianach w kuchni oraz opłytowane przejście miedzy pomieszczeniami. 

W drugiej części zajmę się układaniem kamienia i płytek w kuchni... 
Zapraszam już za 2 dni - 13.07.2017 :) Przekonajcie się, że kamień dekoracyjny jest większą zmorą w układaniu niż płyteczki...

12 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie przedstawiłeś ten remont, lubie oglądać takie rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) fotorelacje, fajnie i szybko się ogląda- aż dziwi mnie, że tyle z tym remontem się pierdzieliłem.

      Usuń
  2. Super projekt, bardzo mi się podoba, będą kiedyś jakieś foty z gotowego projektu i ukończenia tego wszystkiego bo jestem ciekaw jak to wyszło wszystko. Może u siebie coś takiego bym zrobił.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tu chyba z elektryką trzeba się było pobawić, u mnie też tak będzie. Zupełnie chcę zmienić sobie pokój, dołożyć oświetlenie. Trzeba będzie włączniki kupić nowe, ale to już na https://interblue.pl/gniazda-wlaczniki-i-akcesoria,c,71/ zamówię jak będzie trzeba. Widziałam też tam takie przyciski żaluzjowe, muszę chłopakowi je pokazać. Dużo rzeczy potrafi sam zrobić, to może coś tam mi unowocześni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ceny są wysokie, za jakość jednak się płaci. Zawsze tak było i będzie. Przyda mi się kredyt z żyrantem podczas robienia remontu. Czeka mnie to wiosną i czuję, że będzie to bardzo długotrwały proces...

      Usuń
  4. super. jestem bardzo ciekawa jaki bedzie tego efekt, ja bardzo ciesze sie, ze mimo wszystko wzialem mieszkanie ju z wykonczeniem :) Dzieki temu moge juz kupowac np poduszki, posciele itp. ostatnio znalazlem swietna website gdzie znajduje fajne rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie także w najbliższym czasie czeka może nie remont, ale urządzanie mojego nowego mieszkania. Kupiłem je przeglądając oferty dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/oferta/nowe-mieszkania-rumia.html i muszę przyznać, że właśnie szukałem mieszkania w takiej lokalizacji jak Rumia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystko jak najbardziej fajnie wygląda i ja także jestem przekonany, że należy zwrócić uwagę również na oświetlenie. W sumie jak czytałem niedawno artykuł https://tojadom.pl/tasmy-led-na-dwor-jak-odpowiednio-dobrac-oswietlenie-na-zewnatrz/ to taśmy LED na dwór także muszą być dobrze dobrane.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak się składa, że ja również bardzo chętnie wszelkiego rodzaju remonty wolę zlecić gdyż chcę aby całość prac byłą zrobiona bardzo dobrze. Muszę dodać, że świetnie mi się współpracuje z firmą https://www.remonty.w.poznaniu.pl/ i już nie jeden remont oni mieli okazję u mnie wykonywać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze wciągają zdjęcia jak widzi się zmiany przed i po, a łączenie salonu z kuchnią zawsze jest korzystne

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze w takim pomieszczeniu zrobić wyraźnie odcięcie kuchni od części salonowej, nie musi to być tapeta czy ścianka, wystarczy odcięcie kolorów na ścianach. W takim pomieszczeniu warto zastosować jasne barwy aby optycznie go powiększyć.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawiony komentarz :)